شناسهٔ خبر: 110124 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۳۰۰ هزار تن محصول چغندرقند از خوزستان جابجا شد

حمل چغندرقند مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: حدود ۳۰۰ هزار تن محصول چغندرقند از سطح مزارع استان جابجا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان،  محمد جولانژاد اظهار کرد: کار برداشت محصول چغندرقند در استان از از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه این محصول در ۱۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان کشت شده است، افزود: محصول چغندرقند در مزارع شهرهای شوش، دزفول، اندیمشک، شوشتر، بهبهان، حمیدیه و برای نخستین بار در اهواز کشت شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان افزود: پیش بینی می شود ۹۰۰ هزار تن محصول چغندرقند از سطح مزارع استان برداشت شود که با توجه به کم شدن سطح کشت به دلیل مشکلات کم آبی، برداشت این محصول در سال جاری کاهشی بوده است.

جولانژاد کارخانه های قند استان های اصفهان، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، همدان و فارس  را مقصد برداشت این محصول عنوان کرد و گفت: محصول چغندرقند در استان خوزستان روزانه توسط ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامیون در حال انجام است.

وی بیان کرد: با توجه به فراخون های صورت گرفته و درنظر گرفتن مشوق برای رانندگان حمل و نقل از سوی استان های مقصد، در حال حاضر مشکلی برای تامین کامیون وجود ندارد اما علی رغم تاکید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای طبق قوانین مربوطه، متولیان امر در وزارت جهادکشاورزی نسبت به تعیین متصدی حمل اقدامی نداشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: با توجه به همزمانی حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره)، برداشت محصولات کشاورزی فصلی و محصول چغندرقند، از تمام ظرفیت های ناوگان حمل و نقل کالا برای جابجایی این محصولات استفاده شده است.