شناسهٔ خبر: 110147 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی از استان‌ها / افزایش نسبی دما در تهران ونیمه شمالی غرب و جنوب غرب کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار ورعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی از استان‌های غربی و شمال غرب کشور خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز هشتم خرداد و روزهای آتی را تشریح کرد.

نقشینه با بیان اینکه امروز و فردا در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، بخش هایی از گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد خیزش گرد وخاک را خواهند داشت، گفت: این شرایط سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی تداوم پیدا می کند.

وی افزود: از بعداز ظهر امروز بارش پراکنده در استان‌های همدان، مرکزی ، شمال کردستان و لرستان را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: با جنوبی شدن جریانات روی دریای عمان از دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید  و در پاره ای نقاط خیزش گرد و خاک را انتظار داریم.

به گفته نقشینه پنجشنبه در بخش هایی از اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران و البرز بارش پراکنده رخ خواهد داد. از امروز تا پایان هفته در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی و نوار شرقی استان کرمان بادشدید همراه با خیزش گرد و خاک سبب کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده نیمه شمالی کشور، غرب و جنوب غرب روند تدریجی افزایش دمارا تجربه خواهند کرد.

نقشینه با تاکید براینکه امروز و فردا نواحی شرقی و مرکزی خلیج فارس و تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران را صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی کرد و گفت:  فردا احتمال رگبار در برخی از مناطق تهران وجود دارد؛ بیشینه دما امروز وفردا در پایتخت ۳۰ درجه بالای صفر، روز سه شنبه ۳۱ درجه و چهارشنبه و پنجشنبه به ۳۳ درجه بالای صفر خواهد رسید و کمینه دما در مهرآباد۲۱ و شمیرانات ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد.