شناسهٔ خبر: 110157 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های روستایی اداره کل راهداری استان اعلام کرد:‌

آسفالت محور روستایی آفان-گاگش بطول ۲۰ کیلومتر در شهرستان مهاباد

 رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از بهره برداری فاز اول محور روستایی آفان-سه راهی میرسه –گاگش بطول کلی ۲۰ کیلومتر خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جعفر صادقی پور رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: راه روستایی آفان -گاگش، بطول کلی ۲۰ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان بوده که محل تردد تعداد ۱۲ روستا با خانوار ۲۷۵ و طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ۱۴۲۵ نفر را داراست.

وی ادامه داد: ۴ کیلومتر از محور فوق الذکر آسفالت شده بود و با عنایت به اعتبار مصوب طرح، فاز دوم آن از آخرین نقطه آسفالت شده  به سمت سه راهی میرسه بطول ۶.۸ کیلومتر دیگر از سال ۱۳۹۹ شروع و در سال ۱۴۰۰با هزینه ای بالغ بر ۸۰۰۰۰ میلیون ریال به اتمام رسید.

وی تصریح کرد: قرارداد واگذاری  ۱۰ کیلومتر باقیمانده محور از سه راهی میرسه  -گاگش بسته شده و مقرر است نسبت به تغییر عنوان موافقتنامه اقدام و میرسه –جانداران جایگزین میرسه –گاگش شود.

این مقام مسئول در خاتمه گفت: احداث و آسفالت راه مذکور موجب تسهیل در رفت و آمد اهالی منطقه و ماشین آلات کشاورزی و نهایتا" منجر به ارتقاء کسب و کار روستاییان و موجبات جلوگیری از کوچ آنها به شهر را فراهم می کند.