شناسهٔ خبر: 110177 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در نخستین همایش مدیران ستادی و فرودگاهی مطرح کرد؛

اعلام آماده باش فرودگاه‌های کشور برای انجام عملیات حج

وزیر راه و شهرسازی- شرکت فرودگاه ها وزیر راه و شهرسازی با توصیه به پیش بینی های لازم در خصوص تکریم حجاج گفت: مدیران فرودگاه‌های عامل در حج اعلام آماده باش کنند تا عملیات اجرایی پیش رو به نحو احسنت انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،رستم قاسمی وزیر  راه و شهرسازی پیش از ظهر امروز یکشنبه ٨خرداد در همایش هم‌اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و باحضور در جلسه برگزاری پروازهای حج سال۱۴۰۱ بیان کرد: پیش بینی های لازم در خصوص تاخیرات احتمالی و تکریم حجاج در نظر گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو عملیات پروازی حج و اربعين در طول سال گفت: مسأله حج  امر مهمی است و لازم است مسؤلان اجرایی وظایف خود را به خوبی ادا کنند.

وی در ادامه افزود: در مدت زمان حج شاید مشکلاتی وجود داشته باشد ولی باید سعی کرد مشکلات به حداقل برسد و با برنامه ریزی میزان تاخیرها به کمترین حد ممکن برسد البته با انسجامی که در صنعت هوایی کشور و فرودگاه های کشور وجود دارد، امیدواریم بتوانیم حج و سفرخوبی را برای زوار فراهم کنیم و امسال حجی متفاوت‌تر برای حجاج رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: کوچکترین بی دقتی در برگزاری حج تبعات به دنبال دارد و از مدیران فرودگاه‌های که در اعزام حجاج فعال هستند درخواست دارم که در فرودگاه متبوع اعلام آماده باش کنند تا عملیات اجرایی پیش رو به نحو احسنت انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: درحوزه فرودگاهی کارکنان فرودگاهی و هواپیمایی می‌بایست دربرخورد و خدمت رسانی به زائران خانه خدا توجیه باشند و موظف هستند تا با آموزش دقیق و منظم، سرویس و خدمات مطلوب را به زائران ارائه دهند و حج متفاوتی را برای زائران خانه خدا رقم بزنیم.

قاسمی با بیان اینکه ما خدمتگزاران مردم هستیم و باید باور داشته باشیم که اگر مسئولیتی داریم، به واسطه مردم است، گفت: این روحیه باید تقویت شود و باید مردم مورد تکریم و احترام قرارگیرند.

قاسمی با اشاره به نقش تحریم‌ها در تاخیر پروازها گفت: از سازمان هواپیمایی می‌خواهم تا نهایت تلاش خود را برای به حداقل رساندن تاخیرها بکار گیرد.

وی در پایان درخصوص پروازهای اربعین گفت: ان‌شا‌الله پس از حج ستاد اربعین راه اندازی خواهد شد و امسال اربعینی متفاوت چه در حوزه هوایی، زمینی و ریلی برگزار خواهیم کرد و سفر ارزان و خدمات بیشتر در اربعین امسال در دستور کار است.