شناسهٔ خبر: 110206 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

اجرای طرح واکنش سریع در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

کلیم اله وثوقی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: طرح واکنش سریع راهداری همزمان با آغاز ایام دهه کرامت (۱۱ خرداد) در محور‌های مواصلاتی استان اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی در بازدید از بزرگراه اردبیل سرعین افزود: همزمان با میلاد باسعادت حضرت معصومه (س)و میلاد حضرت امام رضا (ع) که دهه کرامت نامگذاری شده طرح واکنش سریع راهداری (طوس) در استان اردبیل از روز چهارشنبه ۱۱ خرداد آغاز خواهد شد.

عضو شورای اداری استان اردبیل از ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت در اجرای طرح واکنش سریع (طوس) خبر داد  و تصریح کرد: از تمامی هم استانی‌های عزیز و کاربران جاده‌ای به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در سطح راه‌های استان تردد دارند، درخواست می شود مشکلات مرتبط با ایمنی راه‌ها را که نیازمند اقدام سریع برای برطرف نمودن دارد را از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱  جهت رسیدیگ سریع به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گزارش دهند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل موضوعات قابل گزارش در فاز اول اجرای طرح واکنش سریع راهداری طوس را شامل  لکه گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره آمیز در راه‌ها، پاکسازی و شستشوی علایم و تابلو‌های ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زاید از سطح و شانه راه‌ها، رفع نقص و عیب از تابلو و علایم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علایم در پیچ‌های تند فاقد علایم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز، آشکار سازی موقعیت‌های غیرمنتظره و مخاطره آمیز، ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌ها عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری ۲۲۰ کیلومتر خط کشی، نصب هزارو ۲۰۰ متر حفاظ در پرتگاهها،آبروها و رفوژمیانی، تهیه تعمیر اصلاح و نصب ۶۰۰ تابلوهای اطلاعاتی،تهیه و نصب هزارو ۸۰۰ عدد تابلوهای الزامی راهها و حدود ۱۹ هزار مترمربع لکه گیری و رفع چاله ها با تلاش راهداران انجام شده است.

وثوقی با بیان اینکه امسال ۱۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان لکه گیری و روکش آسفالت می شود یادآور شد: برای اجرای این  مهم۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل مسئولیت نگهداری ۶ هزارو ۳۷۲ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد و راهداران سخت کوش دیار سبلان شبانه روز از این سرمایه ارزشمند ملی حفاظت و صیانت می کنند.