شناسهٔ خبر: 110221 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری استان اعلام کرد:

تهیه و نصب هزار و ۸۰۰ عدد تابلوهای الزامی در راه های استان اردبیل

ساماندهی و نصب ۱۸۵ عدد تابلو و علائم ایمنی در طرح نوروزی پلدختر.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت:در دو ماهه گذشته هزار و۸۰۰ عدد تابلوهای الزامی در راههای استان اردبیل تهیه و نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین هاشمی در بازدید ازمحور اردبیل سرچم با بیان اینکه این تابلوها در جهت ارتقای ایمنی راهها و الزام رانندگان به رعایت قوانین و مقررات راهوردر راهها نصب می شوند، گفت:در مدت یاد شده هزار و ۷۰۰ عدد از تابلوهای انتظامی اصلاح و مونتاژ و همچنین ۶۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در محورهای استان نصب شده است.

وی خط کشی ۲۲۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان را در دوماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده راهداران پرتلاش استان ۷۵۰ کیلومتر از راههای شنی را ریگلاژ و تسطیح کرده اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از انجام ۱۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع عملیات لکه گیری و پرکردن چاله ها خبردادو بیان کرد:تاکنون ۷۰ عدد از رمپ های ورودی و خروجی ایمن سازی شده و راهداران در دماغه ها و نقاط پربرخورد ۲ هزار و ۳۰۰ عدد دپوی خاکی ایجاد و استوانه ایمنی نصب کرده اند.

هاشمی هموار سازی راههای روستایی و تسهیل در رفت و آمد آنها را از وظایف مهم راهداری برشمرد و عنوان کرد:۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راههای اصلی،فرعی و روستایی در دوماهه گذشته تسطیح شده است.

وی تصریح کرد:در مدت یاد شده ده هزار و ۵۰۰ متر مکعب عملیات ریزش برداری و اصلاح پیچ انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل انجام ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر اصلاح و بازسازی کانال های طرفین راه،تنقیه ولایروبی ۲۶۰ دستگاه از پل ها،نگهداری ۴ هزار و ۵۰۰ متر از تونل ها،اجرای ۳ هزار و ۶۰۰ متر قشر رگلاژی،تعمیر بیش از هزار شاخه گاردریل، ایجاد ، اصلاح و رنگ آمیزی ۳۵۰ عدد از سرعتکاهها را از اقدامات مهم انجام شده در حوزه ایمنی برشمرد.

هاشمی نگهداری مستمر ۱۸۰ کیلومتر سیستم روشنایی موجود راه و تونل را از دیگر فعالیت های راهداران در دوماهه گذشته عنوان کرد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده راهداران ساعی استان ۵۰۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه را اصلاح و رفع کرده اند.