شناسهٔ خبر: 110228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای ضریب ایمنی در دستور کار قرار گرفت:

اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح محور هراز

مازندران- مهندس  جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از اجرای عملیات روکش آسفالت به طول ۶ کیلومتر در سطح محور هراز حد فاصل آب اسک به پلور با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳۰میلیارد ریال با هدف ارتقاء ضریب ایمنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران،،حسن جهانیان اظهار داشت: این عملیات درقالب طرح سراسری لکه گیری و روکش آسفالت راه های شریانی استان و به منظور تسهيل در امر تردد و افزايش ايمني محورهراز محدوده آب اسک به پلور به اجرا در می آید .

وی ادامه داد: با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن این استان روکش آسفالت محورهای شریانی و اصلی می تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا نماید.

 جهانیان افزود: استان مازندران از جمله استان هایی است كه از نظر شرايط جغرافيايي  و گردشگری منطقه و تعدد روستاها، بسيار پر رفت و آمد بوده به همین دلیل ايمن سازي و بهسازي راههاي ارتباطي استان از جمله فعاليتهاي مهم اين اداره کل به شمار می رود از این رو عملیات لکه گیری و روکش آسفالت راههای استان به طور جدي در دستور کار قرار دارد.

جهانیان اظهار داشت: این اداره کل علاوه برروکش آسفالت راههای حوزه استحفاظی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای تحت پوشش خود اقدامات گسترده ای از ابتدای سال جاری مانند جلو گیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ، جمع آوری تابلو های غیر مجاز ،پاکسازی حریم راه از زباله و نخاله ساختمانی، علف تراشی، اقدامات ایمن سازی از قیبل نصب علایم ، نصب چراغ چشمک زن و رفع خاموشی و ترمیم روشنایی را در دستور کار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: هدف نگهداري راه ، تقليل ميزان خرابي راه و افزايش عمر آن ، كاهش هزينه هاي استهلاك وسايل نقليه با تأمين سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنين ايجاد شرايط مناسب جهت رسيدن به موقع به مقصد با تأمين ايمني است.

گفتنی است : از ابتدای سال اجرای ۱۵۶کیلومترلکه گیری و روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان به ویژه محورهای شریانی هراز،سوادکوه،کندوان و محور کناره در دست اجراست.