شناسهٔ خبر: 110229 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

درنخستین هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی با حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح شد؛

پروژه های فرودگاهی باید اولویت بندی شوند/ ارائه خدمات باکیفیت به حجاج شیطنت‌های دشمنان را خنثی می‌کند/ فرودگاه‌ها برای عملیات حج آماده اند

وزیر راه و شهرسازی- شرکت فرودگاه ها تاکید بر نیازسنجی پروژه ها، ضرورت همراهی و همکاری تمامی نهادهای حاضر در فرودگاه برای پیشبرد امور فرودگاهی، استفاده از توان استاندارد شرکت های دانش بنیان و ارائه خدمات با کیفیت برای خنثی کردن شیطنت دشمنان، محور اصلی سخنان اعضای هیات مدیره در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز گذشته، نخستین هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی با محوریت حج و با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی، اعضای هیات مدیره و معاونین شرکت فرودگاه‌ها و مدیران کل فرودگاه‌های حاجی برگزار شد و حضار به بیان نقطه نظرات خود در خصوص عملیات حج و برنامه های پیش رو در سال جاری پرداختند.

پروژه های فرودگاهی باید اولویت بندی شوند

عضو هیات مدیره و راهبرعملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اهمیت اتمام پروژه های نیمه کاره گفت: فرودگاه‌ها با اولویت بندی پروژه‌ها بر اساس اهمیت آن‌ها، باید به مدیریت منابع موجود و نیز اتمام طرح های نیمه کاره بپردازند.

 حسین اسفندیاری اظهار کرد: در دو سال اخیر عواملی مانند کرونا سبب کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران شد و همین عامل کافی بود تا شرکت فرودگاه‌ها با بحران مالی مواجه شود و اندوخته این شرکت به حداقل ممکن برسد.

عضو هیات مدیره و راهبرعملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اگر در امور پیش رو اولویت بندی نداشته باشیم بدون شک با بحران های غیر قابل جبرانی مواجه خواهیم شد.

اسفندیاری ضمن تاکید بر توانمند سازی صنعت هوانوردی تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در شرایط کنونی تمامی دستگاه ها و سازمان ها باید به سراغ قوی شدن بروند و بدون شک این هدف زیر سایه علم و با تکیه بر توان داخلی محقق می شود.

وی با بیان اینکه حوزه پروازهای بین المللی نیازمند توجه ویژه ای است گفت: توسعه پروازهای بین المللی موجب توسعه صنعت هوانوردی می‌شود و اگر به این حوزه توجه نشود و ارتقا پیدا نکند به طور حتم در آینده نه چندان دور در بحث صنعت هوانوردی با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد.

عضو هیات مدیره و راهبرعملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه اگر خودمان را قوی نکنیم از پس امور جاری نیز برنخواهیم آمد، خاطرنشان کرد: کرونا آسیب سنگینی بر پروازهای عبوری و بین المللی وارد کرد، امروز نیز مباحثی نظیر جنگ و بیماری آبله میمونی تبدیل به یک چالش جدید برای صنعت هوانوردی شده است.

ارائه خدمات باکیفیت به حجاج شیطنت‌های دشمنان را خنثی می‌کند

عضو هیات مدیره و راهبر معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این که دشمن امروز از هیچ تلاشی برای بزرگنمایی و برجسته سازی نکات منفی دریغ نمی‌کند گفت: با ارائه خدمات باکیفیت به حجاج می‌توان شیطنت‌های دشمنان را خنثی کرد.

هادی یوسف پور آذری اظهار کرد: عملیات حج برای دولت، وزارتخانه و از همه مهم تر مردم از جایگاه خاصی برخوردار است چراکه این ایام یک ارزش عقیدتی برای هموطنان بوده و خدمات رسانی هرچه باکیفیت تر در آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی گفت: برای خدمات رسانی هرچه بیشتر به زائران خانه خدا نه تنها باید استانداردها را رعایت کنیم بلکه باید در مسیر بروزرسانی در تمامی حوزه ها گام برداریم.

فرودگاه‌ها از نظر عملیات هوانوردی هیچ مشکلی برای عملیات حج ندارند

امیرانی از انجام وارسی پروازی ۸ فرودگاه کشورمان طی ۱۰ روز گذشته در راستای انجام عملیات پروازهای حج خبر داد.

عضو هیات مدیره و راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در همایش مدیران صنعت فرودگاهی گفت: فرودگاه‌ها از نظر عملیات هوانوردی هیچ مشکلی برای عملیات حج ندارند.

وی خرید تجهیزات لازم برای مرکز کنترل فضای کشور را یک اولویت دانست و همچنین بر خرید تجهیزات استاندارد از شرکت های دانش بنیان داخلی تاکید کرد و گفت: اکنون ۵ برج مراقبت موبایل از این شرکتها خریداری شده است.

وی همچنین از ضرورت کسب آمادگی لازم برای ارایه خدمات به پروازها در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر سخن گفت.

توجه به پروژه‌ها مستلزم نیاز سنجی است

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ سرپرست معاونت عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باید به پروژه ها متناسب با نیاز آن‌ها توجه شود.

فرشید گلیج در این همایش اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به محدودیت‌های مالی موجود باید به پروژه‌ها نگاه جامع و متناسب با نیازها شود.

وی تصریح کرد: علیرغم تلاش بسیاری که برای اتمام پروژه ها بکار بسته شد اما بدلیل محدودیت منابع مالی برخی از آن‌ها نیمه تمام باقی ماند و از همین رو باید برای تکمیل آن‌ها بر اساس نیاز اولویت سنجی شود‌.