شناسهٔ خبر: 110248 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح «واکنش سریع» در راه‌های البرز

طرح واکنش سریع مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از اجرای طرح واکنش سریع راهداری همزمان با آغاز ایام دهه کرامت در محورهای مواصلاتی استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت و راه شهرسازی(البرز)، علی زندی‌فر، اظهارکرد: همزمان با میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت(11خرداد)، طرح واکنش سریع راهداری(طوس) در البرز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد شبکه همیاران مردمی دولت در اجرای طرح واکنش سریع (طوس)، افزود: از تمام هم استانی‌های عزیز و کاربران جاده‌ای به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در سطح راه‌های استان تردد دارند، تقاضا می‌شود که مشکلات مرتبط با ایمنی راه‌ها را که نیازمند اقدام سریع برای برطرف شدن هستند از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ گزارش کنند.

این مسئول گفت: موضوعات قابل گزارش در فاز اول؛ لکه‌گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره‌آمیز در راه‌ها، پاکسازی و شست‌وشوی علایم و تابلوهای ایمنی موجود، پاکسازی اجسام زائد از سطح و شانه راه‌ها، رفع نقص و عیب از تابلو و علایم و تجهیزات ایمنی موجود، تکمیل علایم در پیچ‌های تند فاقد علایم کافی، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره‌آمیز، آشکارسازی موقعیت‌های غیرمنتظره و ایمن‌سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده‌هاست.

زندی‌فر هدف از اجرای این طرح را ارتقای کیفیت و سرعت ارائه خدمات راهداری، اولویت‌دهی به نیازهای ضروری تامین ایمنی راه‌ها، افزایش رضایتمندی کاربران جاده‌ای و نظارت مردمی در پیشبرد اهداف دولت عنوان کرد.