شناسهٔ خبر: 110301 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد؛

انجام ۲۱ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی هرمزگان/ کاهش ۱۳ درصدی سوانح دریایی

جستجو و نجات دریایی از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۱ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی استان هرمزگان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمارها کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسماعیل مکی‌زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تعداد عملیات‌های جستجو و نجات دریایی در پهنه آبی هرمزگان از ابتدای سال جاری تا کنون را ۲۱ مورد اعلام کرد که در پی انجام این تعداد عملیات‌ها ۳۹ نفر دریانورد مضطر نجات یافتند.

وی از برجسته‌ترین عملیات‌های مرکز جستجو ‌و نجات دریایی استان در این مدت به نجات جان ۸ نفر خدمه شناورهای سنتی اشاره کرد و افزود: افراد مضطر در این دو فروند لنج تجاری در دو عملیات جداگانه نجات یافته و در سلامت کامل به آغوش خانواده باز گردانده شدند.

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از ۲۱ مورد ماموریت به ثبت رسیده طی این مدت، تعداد ۱۴ مورد خدمات پزشکی از سوی مرکز جستجو ‌و نجات دریایی بندرعباس نیز به دریانوردان ارایه شده است.

مکی‌زاده افزود: به منظور پاسخگویی سریع به سوانح دریایی تمام ۳۵ ایستگاه همیار ناجی در پهنه آبی استان فعال هستند و شناورهای گشتی و جستجو و نجات دریایی ما نیز روزانه در مسیرهای دریایی در حال گشت‌زنی هستند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، استان هرمزگان با برخورداری از ۲۲۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره، علاوه بر در اختیار داشتن بیش‌ترین مرز دریایی کشور، فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج‌فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریای عمان بر عهده دارد.