شناسهٔ خبر: 110317 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار سطح زرد صادر کرد؛

وزش باد شدید و گردوخاک از امروز/احتیاط در تردد به‌ویژه در جاده‌های کویری

وزش باد سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور سامانه باد و گردوخاک از روز سه‌شنبه دهم خرداد آغاز شده و تا روز شنبه چهاردهم ادامه دارد.

نوع مخاطره سامانه وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده و منطقه اثر آن برای روز سه‌شنبه خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود.

روز چهارشنبه نیز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و جنوب خراسان رضوی و روز پنج‌شنبه خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و شرق کرمان درگیر این سامانه می‌شوند.

خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، شرق فارس، سمنان، یزد و شرق اصفهان روز جمعه و خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، شرق فارس، سمنان، یزد و شرق اصفهان نیز روز شنبه با وزش باد و گرد و خاک همراه می‌شوند.

اثر مخاطره این سامانه اختلال در تردد جاده‌ای، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در تردد به‌ویژه در جاده‌های کویری، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و احتیاط در فعالیت‌های کویرنوردی توصیه کرده است.