شناسهٔ خبر: 110347 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش باد و خیزش گردوخاک از فردا/ دمای هوای اهواز به ۴۶ درجه رسید

گرد و غبار کارشناس هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک طی دو روز آینده خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز یازدهم خرداد و روزهای آتی را تشریح کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد:‌ طی پنج روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بخش‌هایی از استان‌های واقع شده در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی با رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد شد که این شرایط برای امروز در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:‌ طی دو روز آینده نیز در شرق کشور وزش باد در برخی ساعات شدید خواهد بود و سبب گردوخاک می‌شود.

رفیعی ادامه داد:‌ از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور همین شرایط برقرار است که در برخی ساعات موجب گردو خاک می‌شود و سازمان هواشناسی در همین رابطه هشدار سطح نارنجی هم منتشر کرده است که وزش باد شدید موجب توفان گردوخاک و در مناطق مستعد توفان شن خواهد شد و این شرایط از اواخر روز پنجشنبه آغاز شده و تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: روز پنج‌شنبه شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی، روز جمعه شمال سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب خراسان جنوبی و شرق کرمان و روز شنبه شمال سیستان و بلوچستان، شرق و جنوب خراسان جنوبی، شرق کرمان و شرق هرمزگان این شرایط را خواهند داشت که سبب اختلال در تردد، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، شکستن درختان فرسود، آسیب به سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و تاخیر و احتمال لغو پروازها خواهد شد.

رفیعی آسمان امروز تهران را صاف و گاهی همراه با وزش باد اعلام کرد و گفت: حداکثر دما ۳۳ درجه بالای صفر و حداقل دما هم فردا به ۲۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

وی افزود: گرم‌ترین مناطق کشور روز گذشته اهواز با دمای ۴۶ درجه و بندر عباس با دمای ۳۹ درجه بالای صفر به ثبت رسیده است.