شناسهٔ خبر: 110394 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

با هدف بررسی و رسیدن به راه حل های اجرایی به جهت حل مشکل گرد و غبار برون مرزی صورت گرفت:

مشارکت فعال سازمان هواشناسی کشور در هیئت فنی و کارشناسی اعزامی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به کشورهای عراق و سوریه

هواشناسی رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به عنوان عضوی از هیئت فنی و کارشناسی مذاکره کننده با کشورهای همسایه به منظور کاهش شدت ریزگردها با منشا خارجی به عراق و سوریه سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، با توجه به ماموریت هفته قبل رییس جمهور به سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت امور خارجه برای مذاکره با کشورهای همسایه به منظور کاهش شدت ریزگردها با منشا خارجی، یک هیئت فنی و کارشناسی متشکل از معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دبیر ستاد مقابله با گرد و غبار، رییس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی وزارت نیرو، مدیرکل امور بین‌الملل محیط‌ زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه به سرپرستی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کشورهای عراق و سوریه سفر کردند.

در این سفر، هیئت اعزامی فنی و کارشناسی جمهوری اسلامی ایران با مصطفی الکاظمی نخست وزیر کشور عراق، فواد حسین وزیر امور خارجه و وزرای کشور، کشاورزی، منابع آب و محیط زیست عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

همچنین در ادامه سفر به کشور سوریه با حسین عرنوس نخست وزیر کشور سوریه، فیصل مقداد وزیرخارجه و حسین مخلوف وزیر مدیریت محلی و محیط زیست این کشور به رایزنی پرداختند.

شایان ذکر است در این سفر که با هدف تبادل نظر و همفکری با مسوولان عراقی و سوری در راستای همکاری جمعی منطقه‌ای برای مقابله با گرد و غبار، بازدید میدانی از کانون‌ های ریزگرد و بررسی راهکارهای موثر و فوری به منظور کاهش اثرات این پدیده انجام شده است، دکتر مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواشناسی کشور در این هیئت اعزامی فنی و کارشناسی حضوری موثر داشته است.