شناسهٔ خبر: 110418 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

مشکل تردد رانندگان ناوگان ترانزیتی به پاکستان رفع شد

هدايتي مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با تلاش های انجام شده از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و مذاکرات وزارت امور خارجه با دولت پاکستان، مشکل تردد ناوگان ترانزیتی برطرف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی این سازمان، درباره مشکل کامیون داران ایرانی در مرز پاکستان اظهار کرد: مشکلی که به وجود آمده، این است که صدور ویزا برای کامیونداران ایرانی در سفارت و کنسولگری‌های مشهد و زاهدان دچار مشکل شده است و به همین دلیل آن دسته از رانندگانی که تاریخ ویزای آن‌ها به اتمام رسیده نمی‌توانند ویزای خود را تمدید کنند و به همین علت نیز نمی توانند وارد پاکستان شوند.

وی افزود: پس از پیگیری‌های متعدد از طریق وزارت امور خارجه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌، مسئولان کنسولگری‌های مشهد و زاهدان اعلام کردند که هولوگرام صدور ویزا تمام شده و از پاکستان هنوز ارسال نشده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای با بیان اینکه راننده‌هایی که ویزای آن‌ها اعتبار دارد، می‌توانند به پاکستان بروند، ادامه داد: در این زمینه وزارت امور خارجه مذاکرات متعددی با دولت پاکستان داشته و ما نیز چهارشنبه هفته گذشته با سفیر این کشور در تهران ملاقاتی داشتیم و وی نیز اعلام کرد که مشکل حل شده و هولوگرام ویزا به کنسولگری‌های زاهدان و مشهد رسیده است و به زودی صدرو ویزا آغاز خواهد شد که حسب اطلاع واصله صدور ویزا در کنسولگری‌های فوق از روز شنبه در حال انجام است.

هدایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آنچه در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر دیوارکشی مرزی پاکستان در مرز با ایران مطرح شده، صحت دارد؟ گفت: دیوار کشیدن در مرزهای مشترک مانند همان کاری که ایران با افغانستان انجام داد برای جلوگیری از ترددهای غیرمجاز از مبادی غیر رسمی صورت می‌گیرد و به سیاست‌های مرزی و تصمیم گیری‌های دولت‌ها برای مقابله با اینگونه ترددها ارتباط دارد ولی طرف ایرانی نیز از بکارگیری شیوه‌هایی که منجر به افزایش امنیت مرزی و کاهش ترددهای غیرمجاز شود، استقبال می‌کند.