شناسهٔ خبر: 110441 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

روند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه ادامه دارد/خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد

گرمای هوا کارشناس هواشناسی از تداوم روند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور به ویژه سواحل دریای خزر خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز یازدهم خرداد و روزهای آتی را تشریح کرد.

رفیعی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در مناطق مستعد نیز خیزش گرد و خاک را خواهیم داشت و فردا جمعه این مناطق وزش باد را تجربه می‌کنند.

کارشناس هواشناسی خاطر نشان کرد: از روز شنبه تا اواسط هفته آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی احتمال رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق وجود دارد. همچنین طی ۳ روز آینده برای نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور به ویژه سواحل دریای خزر ادامه می یابد.

رفیعی خاطر نشان کرد: از امروز تا روز شنبه مناطق شرقی دریای عمان هم مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی درباره وزش باد شدید برای مناطق نیمه شرقی کشور منتشر شده برای امروز مناطق شمالی و زابل و شرق خراسان جنوبی این شرایط را دارند، روز جمعه مناطق شرقی خراسان جنوبی و شرق کرمان این شرایط را خواهند داشت که تا روز شنبه شرق هرمزگان نیز به این مناطق اضافه شده و خیزش گرد و خاک، اختلال در تردد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید را تجربه می‌کنند که احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

رفیعی آسمان امروز تهران را صاف همراه با وزش باد پاعلام کرد و افزود: حداکثر دما ۳۳ و حداقل دما ۲۲ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.