شناسهٔ خبر: 110456 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی بیله سوار خبرداد:

صادرات بیش از ۷۵ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار

حمل کالای از بندر بوشهر مدیر پایانه مرزی بیله سوار از صادرات ۷۵ هزار و ۸۹ تن کالا در پایانه مرزی بیله سوار خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،لطف اله بابایی با بیان اینکه عمده کالاهای صادر شده شامل سیب زمینی ،انواع شیشه،بادمجان،سنگ ساختمانی و کاشی می باشد  گفت:این کالاها توسط ۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه کامیون از کشور صادر شده اند.

وی با اشاره به اینکه از این میزان صادرات ۸۴ درصد توسط کامیون ایرانی،۴درصد توسط کامیون های آذری و روسی و مابقی نیز به وسیله کامیون های سایر ملیتها از مرز بیله سوارحمل شده اند افزود:در دوماهه سالجاری بیش از ۲ هزار تن کالا نیزوارد مرزبیله سوار شده اند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار عمده کالاهای وارداتی را شامل انواع نخ،الیاف مصنوعی،شکلات و آبمیوه برشمرد و تصریح کرد:این کالا ها توسط ۱۰۴ دستگاه کامیون وارد کشور شده اند.

بابایی پایانه مرزی بیله سوار را جزوه ۵ پایانه برتر کشور عنوان کردوخاطر نشان شد:در دوماهه گذشته ۹۳ هزار و ۶۹۵ تن کالا توسط ۴ هزار و ۲۵۱ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۶۴ درصدی را شاهد هستیم.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۹۲ درصدی ترانزیت ورودی در پایانه مرزی بیله سوارعنوان کرد: در مدت یاد شده ۷۳ هزار و ۳۲۷ تن کالا توسط ۳ هزار دستگاه کامیون بصورت ترانزیت ورودی وارد مرز بیله سوار شده اند.  .

مدیرپایانه مرزی بیله سوار  عمده کالاهای ترانزیت ورودی و خروجی را گازوئیل،بنزین،انواع نخ،بادمجان،سنگ ساختمانی و نوشابه برشمرد.

بابایی در دوماهه گذشته از تردد ۲۱ هزار و ۷۰۹ دستگاه وسیله نقلیه ائم از پر و خالی از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد و اظهار کرد:از این میزان ۱۲هزار و ۷۳۶ دستگاه واردمرز بیله سوار  و ۸ هزار و ۹۷۳ دستگاه نیز خارج شده است.

وی رشد ۳۵ درصدی تردد ناوگان را در پایانه مرزی بیله سوار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که رقمی حدود ۱۶ هزار و ۱۰۸ دستگاه بود را یاد آور شدو اظهارکرد:در دوماهه سالجاری ۲۱ هزار و ۴۰۰ کامیون،۲۹۵ دستگاه اتوبوس و همچنین ۱۳ دستگاه سواری در پایانه مرزی بیله سوار تردد داشتند.