شناسهٔ خبر: 110486 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای؛

بزرگترین رویداد فناورانه ملی در حوزه حمل ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود

ساختمان سازمان راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مسیر تبدیل به سازمان دانش بنیان نخستین رویداد تخصصی TechnoTransport2022 را در قالبی نوآورانه برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رویداد فناورانه حمل‌ونقل با مشارکت کلیه اجزای اکوسیستم نواوری حمل ونقل جاده‌ای متشکل از شبکه بزرگ سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شبکه دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و شرکت‌های دانش بنيان به ويژه پردیس دانشکدگان فنی دانشگاه تهران و با کمک شتابدهنده تخصصی سازمانی حمل و نقل پيشرفته تکفارم مبتنی بر روش‌های نوین مدیریت طراحی و توسعه محصولات دانش بنیان و استارت آپی و بر اساس الگوی نوین فرآیند شتابدهی و با هدف بکارگیری دستاوردهای رویداد در حوزه حمل و نقل جاده‌ای اجرا می‌شود.

محورهای  اصلی رویداد تخصصی حمل­ و­نقل جاده‌ای شامل ارائه راهکارها و خدمات مبتنی بر فناوری های نوین و هوشمندسازی، توسعه روش‌های نوین و پیشگیرانه در ارتقای ایمنی حمل ­و­نقل جاده‌ای، نوسازی، بهسازی و بهینه‌سازی ناوگان حمل­ و­ نقل جاده‌ای، ارتقای فرآیندهای عملیاتی حمل ­و­نقل جاده­‌ای و لجستیک، روش­ه‌ای خلاقانه موثر در آموزش حرفه‌ای شاغلین در حمل­ و­نقل جاده‌ای، راهکارهای تحولی و فناورانه در شکوفایی اقتصاد حمل­ و­نقل جاده‌ای، متناسب سازی و رونق بخشی حمل­ و­نقل کالا و مسافر و ترانزیت و ایده آزاد  فناورانه در حوزه رفع مسایل حمل ونقل جاده‌ای می‌شود.

آخرین مهلت دریافت طرح‌ها و ایده‌ها تاریخ 31 تیرماه سال جاری است.

طرح‌های منتخب با سطوح فناوری بالا دارای قابلیت حل مشکلات حمل ونقل جاده‌ای کشور توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و شبکه سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طرح‌های منتخب فناورانه استارتآپی با حمایت شتابدهنده تخصصی در مراکز نوآوری مربوطه مستقر و مورد حمایت شتابدهنده تخصصی تکفارم و معاونت علمی وفناوری و شبکه سرمایه‌گذاران قرار خواهند گرفت.

در آخرین مرحله رویداد از طرح پ‌های برتر در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای علاقمندان و نواوران می‌توانند به منظور ارایه طرح‌‌های نوآور و آگاهی از برنامه زمانبندی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه برگزاری رویداد و به آدرس اینترنتی www.rmto.ir/technotransport و www.technotransport.ir مراجعه کنند.