شناسهٔ خبر: 110494 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رشد ابرهای همرفتی همراه با بارش‌های شدید و ناگهانی در چند استان/ تداوم روند افزایش دما در پایتخت

روز آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی از رشد ابرهای همرفتی همراه با بارش‌های شدید و ناگهانی در چند استان و تداوم روند افزایش دما در پایتخت خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز چهاردهم خرداد و روزهای آتی را تشریح کرد.

رفیعی در جریان تشریح هوای کشور گفت: از امروز شنبه تا روز دوشنبه در ساعات بعداز ظهر و شب، در برخی از نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت.

وی روند دما در اکثر مناطق کشور را روند افزایشی خواند و عنوان کرد: این هوای گرم همچنان ادامه دارد، اما آسمان سایر مناطق کشور صاف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر روز دوشنبه در ارتفاعات واقع در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و مناطق کوهستانی البرز و تهران رشد ابرهای همرفتی همراه با بارش شدید و ناگهانی باران را پیش‌بینی می‌کنیم.

رفیعی خاطرنشان کرد: به هموطنانمان در این مناطق توصیه می‌کنیم از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی برای سه روز آینده در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق و جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های شرقی البرز در برخی از ساعات وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد و گفت: برخی از این نقاط گرد و خاک را خواهند داشت و این شرایط در منطقه زابل می‌تواند به صورت طوفان گرد و خاک رخ دهد.

رفیعی با بیان اینکه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جوی آرام و پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: برای روزهای پایانی هفته اما در اردبیل، سواحل شمالی کشور و خراسان شمالی کاهش نسبی دما را خواهیم داشت و هوا در این مناطق خنک می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه دما در پایتخت را ۳۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: تهران امروز در برخی ساعات در طول روز ورزش ملایم باد را تجربه می‌کند، با این حال اما روند افزایش دما را تا چند روز آینده برای استان تهران خواهیم داشت.