شناسهٔ خبر: 110537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری استان خبر داد:

مدیریت هوشمند جاده های خراسان جنوبی با ۲۸ سامانه نظارت تصویری

مدیریت راه ها (2).jpg معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از ۲۸ سامانه های نظارت تصویری در جاده های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در(خراسان جنوبی)،حمید سهرابی معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر محورهای مواصلاتی استان به ۲۸ دوربین نظارت تصويری آنلاین مجهز بوده که بصورت شبانه‌روزی توسط اپراتورهای مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل رصد و پایش می‌شوند تا درصورت نیاز در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات لازم را به کاربران جاده‌ای ارائه کنند.

وی با اشاره به اهمیت سیستم های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه ریزی برای جلوگیری از آسیب ها و تلفات جاده ای، افزود:  نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش جابجایی و بهره وری، ارتقای ایمنی، امنیت، روانسازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش ها، مدیریت موثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده ای است.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی به فعالیت سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و ادامه داد: مردم می توانند با این سامانه قبل از اقدام به سفر از وضعیت جوی و وضعیت ترافیکی راهها مطلع شوند. همچنین این امکان فراهم شده که با نصب برنامه کاربردی ۱۴۱ بر روی گوشی ها بتوانند اطلاعات لازم از وضعیت راههای استان به صورت لحظه ای رصد کنند.

سهرابی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مورد تردد از مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده به طوریکه شاهد رشد ۳۳ درصدی تردد در ورودی - خروجی استان بوده ایم.

 معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: طبق اهداف تعیین شده برای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در شبکه راه‌های استان، در حال پیگیری نصب ۸ دوربین ثبت تخلف دیگر نیز به شبکه سامانه‌های هوشمند مدیریت راه‌های استان افزوده خواهد شد.

گفتنی است در حال حاضر ۱۷ هزار بیش از کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی خراسان جنوبی توسط ۱۷۴سامانه هوشمند حمل و نقل رصد می شود.