شناسهٔ خبر: 110565 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان:

حجم ترددها در محورهای چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۷۰ درصد افزایش یافت

افزایش 70 درصدی حجم ترددها مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: حجم ترددهای ورودی به خروجی از استان در تعطیلات نیمه خرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به طور میانگین افزایشی ۷۰ درصد را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری) روح‌الله غلامی گفت: در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ خرداد امسال، مجموع ترددهای ورودی به استان به ۱۹۵ هزار و ۶۱۴ مورد رسید که در مقایسه با مدت مشابه در روزهای ۱۳ تا ۱۶ خرداد سال گذشته با رشد ۶۶.۷ درصدی مواجه شد.

وی با بیان اینکه در همین مدت ۱۹۲ هزار و ۲۰۹ مورد تردد خروجی از استان نیز به ثبت رسیده است، تصریح کرد: این میزان حجم خروجی نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از محورهای فرخشهر - شهرکرد، سورشجان - شهرکرد و گندمان - بروجن به عنوان پرترددترین محورهای استان در این فاصله زمانی نام برد و اظهار داشت: این محورها در این مدت به ترتیب ۱۰.۶، هشت و ۶.۷۶ درصد از کل ترددهای استان را در برگرفتند.

غلامی با بیان اینکه بیشترین پلاک‌های عبوری در استان در این بازه زمانی نیز متعلق به استان‌های اصفهان با ۳۱.۸ درصد، خوزستان با ۷.۴ درصد و تهران با ۴.۴ درصد است، تصریح کرد: بیشترین تردد مربوط به پلاک‌های چهارمحال و بختیاری نیز به ترتیب در استان‌های اصفهان، خوزستان و قم به ثبت رسیده است که نشان می‌دهند مردم چهارمحال و بختیاری این سه استان را در اولویت‌های سفر خود در این مدت قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۶۴ دستگاه تردد شمار در نقاط مختلف استان فعال است و به عنوان یکی از سامانه‌های هوشمند در انجام فعالیت‌های راهداری، مجموع ترددهای درون و برون‌استانی را ثبت می‌کند.

چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.