شناسهٔ خبر: 110566 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

شاخص راه روستایی آسفالته خلخال پایین تر از استانی و کشوری است

روکش آسفالت محور مواصلاتی خاش ، سراوان به طول ۱۲ کیلومتر نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخص فعلی راه‌های روستایی آسفالته روستایی خلخال پایین‌تر از میانگین استانی و کشوری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل، سیدغنی نظری در نشستی با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: برغم تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای آسفالت راه‌های ارتباطی خلخال هنوز شاخص بهره‌مندی روستاییان این شهرستان از راه آسفالته ۴۸ درصد است و این میزان در مقایسه با شاخص استانی بسیار پایین‌ است.

وی با بیان اینکه وسعت ۲ شهرستان خلخال و کوثر یک سوم کل مساحت استان اردبیل است ، افزود: برخلاف وسعت منطقه سطح برخورداری مردم منطقه بویژه خلخال از راه‌های روستایی آسفالت بسیار پایین است.

عضو کمیسیون اقنصادی مجلس شورای اسلامی به پوشش آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از مجموع راه‌های روستایی موجود خلخال اشاره کرد و خاطرنشان شد: با توجه به وجود ۶۸۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان آسفالت تنها ۳۰۰ کیلومتر از مجموع این راه‌ها به هیچ‌ عنوان قابل قبول افکار عمومی شهرستان با قدمت بالای خلخال نیست.

نظری با بیان اینکه خلخال تنها شهرستان استان اردبیل است که بیشتر راه‌های روستایی با جمعیت بالای ۲۰۰ خانوار آن هنوز خاکی است، تصریح کرد: هم‌اکنون راه روستای ۲۲۷ خانواری تیل در بخش شاهرود و روستای میانرودان با ۲۲۰ خانوار  فاقد آسفالت است.

وی گفت: سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان اردبیل و اختصاص اعتباری جداگانه برای آسفالت راه‌های روستایی ، امید به گره‌گشایی مشکل کم اعتباری این شهرستان برای آسفالت جاده‌های روستایی را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات آسفالت راه‌های روستایی استان از محل سفر ریاست جمهوری، می‌تواند بخشی از مشکلات خلخال را حل کند،اظهار کرد: مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و توسعه راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار در نظر گرفته شد که این اعتبار می‌تواند ۶۵ درصد از راه‌های روستایی خاکی این شهرستان را شامل شود.