شناسهٔ خبر: 110568 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

پس از تعمیرات اساسی در بندر شهید رجایی؛

یدک‌کش «گنو» به چرخه فعالیت‌ در دریا بازگشت

یدک کش با اتمام تعمیرات زیرآبی و اساسیِ یدک‌کش پرقدرت گنو، این شناور روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی مستقر و به‌آب‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یدک‌کش گنو که اواخر اردیبهشت امسال برای انجام بازدیدهای دوره‌ای و تعمیرات اساسی و زیرآبی روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی مستقر شده بود، بعد از اتمام تعمیرات به چرخه فعالیت‌ در دریا بازگشت.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این باره به مشخصات فنی یدک‌کش پرقدرت گنو اشاره کرد و گفت: این یدک کش دارای ۳۳ متر طول، ۱۰ متر عرض، حدود 5 متر ارتفاع و حدود ۳ متر و نیم آبخور است. 

محمدرضا پوررجبی عمده تعمیرات انجام شده روی این یدک‌کش را خزه تراشی بدنه زیرآبی، زنگ زدایی، عملیات ضخامت سنجی نقاط مختلف بدنه زیرآبی و تعویض ورق، شستشو و لایروبی مخازن مختلف شناور، بررسی و اندازه‌گیری زنجیر لنگر، تعمیر سیستم‌های لوله‌کشی موجود آب شور و شیرین، اندازه‌گیری بخش‌های مختلف سیستم رانش و نصب زینک آندهای حفاظت عنوان کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی قدرت کشش این یدک‌کش بیش از ۵۰ تن اعلام کرد و افزود: ماموریت یدک‌کش گنو علاوه بر انجام عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی، قادر به شرکت در عملیات اطفای حریق و مبارزه با آلودگی دریاست.