شناسهٔ خبر: 110570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران خبر داد؛

فعالیت ۳۵۰ راهدار در طرح واکنش سریع راهداری درمازندران

مازندران- مهندس  جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای طرح واکنش سریع راهداری در این استان و فعالیت ۳۵۰ نیروی راهدار در این طرح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،حسن جهانیان اظهار داشت : همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و میلاد امام رضا(ع) و آغاز دهه کرامت طرح واکنش سریع راهداری را از ۱۱ خرداد ماه در استان مازندران آغاز گردید.

وی به ایجاد شبکه‌ای برای همیاران مردمی دولت خبر داد و گفت: از تمامی کاربران جاده‌ای به ویژه رانندگان حرفه‌ای که در سطح راه‌های مازندران تردد می‌کنند، دعوت گردید مشکلات مرتبط با ایمنی راه‌ها که رفعشان نیازمند اقدام سریع است، از طریق سامانه و تلفن گویای ۱۴۱ به راهداری این استان گزارش دهند.

 جهانیان تصریح کرد : با توجه به دستورالعمل اجرایی این طرح، روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها موظفند، در خصوص اقدامات هشت گانه با موضوعات لکه گیری و اصلاح چاله های مخاطره آمیز در راه ها ، پاکسازی و شستشوی علایم و تابلوهای ایمنی موجود ، پاکسازی اجسام زاید از سطح و شانه راه ها ، رفع نقص و عیب از تابلو و علایم و تجهیزات ایمنی موجود ، تکمیل علایم در پیچ های تند فاقد علایم کافی ، رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب دیده و مخاطره آمیز ، آشکار سازی موقعیت های غیرمنتظره و مخاطره آمیز ، ایمن سازی مخاطرات بالقوه منجر به حادثه یا انسداد جاده ها در راه‌های اصلی و شریانی، حضور موثرداشته و با تجهیزات و امکانات در محل حادثه در کلیه راه‌های استان باید با قید فوریت اقدام نمایند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خاطرنشان کرد: در این طرح ۳۵۰ راهدار با بیش از ۲۵۰دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین آماده اجرای طرح واکنش سریع در ۲۰ شهرستان استان مازندران هستند.

 جهانیان افزود: روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها موظفند با به کارگیری نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات موجود و همچنین ظرفیت اکیپ‌های امانی و پیمانی راهداری و راهدارخانه‌ها و همچنین گشت‌های راهداری و ترابری، نسبت به اجرای مفاد این طرح اقدام نمایند.