شناسهٔ خبر: 110578 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای: 

آذربایجان غربی در رتبه نخست جابجایی کالا و مسافر از طریق مرزهای زمینی در کشور

 مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:   مهران قربانی مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از قرار گیری آذربایجان غربی در رتبه نخست جابجایی کالا و مسافر از طریق مرزهای زمینی در کشور خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)،  مهران قربانی مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مراسم معارفه پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : حمل و نقل سهم ۹ درصدی از اقتصاد کشور را عهده دار بوده  و سهم ۹۰ درصدی در جابجایی حمل و نقل کالا و مسافر و ۸.۲ درصدی از اشتغال در کشور نشان از جایگاه ویژه این بخش است.

 وی افزود : ۶۱۰ هزار راننده در کشور دارای کارت هوشمند هستند که در قالب ۷ هزار شرکت حمل و نقل کالا و مسافر و ۴۵۰ هزار ناوگان فعالیت دارند بطوریکه سالانه شاهد جابجایی ۱۵۰ میلیون مسافر ، حمل ۵۰۰ میلیون تن کالا در کشور و ترانزیت ۱۵۰ میلیون تن کالا از طریق مرزها هستیم که این آمار نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته و انتظار می‌رود با بهبود شرایط این رشد ادامه پیدا کند.

 وی اظهار داشت : ۲۱ هزار راهدار با ۱۴ هزار انواع ماشین آلات راهداری کار نگهداری ۲۲۱ کیلومتر از انواع مختلف راههای کشور را برعهده دارند.

 قربانی گفت : کار راهداری نوعی مجاهدت است و راهداران نقش مهمی در سلامت و امنیت مسافرین و کاربران جاده ای بر عهده دارند.

 این مقام مسئول بیان نمود : هم اکنون طرح طوس ( طرح واکنش سریع ) در حوزه راهداری با مشارکت مردم و کاربران جاده ای اجرا می‌شود که در آن نواقص جاده ای گزارش و راهداران نسبت به رفع آن در کوتاهترین زمان اقدام می‌کنند.

 وی با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین گفت : در این ایام حماسه بزرگ راهداری و حمل و نقل اجرا خواهد شد و راهداران با ایمن سازی جاده ها مسیر را برای عبور ناوگان های حمل و نقل مسافری امن و بخشنده می‌کنند.

قربانی با اشاره به اهمیت حمل کالاهای اساسی از رانندگان ، انجمن ها و شرکت های حمل و نقل کالا خواست همچون گذشته با کار جهادی کالاهای اساسی را از بنادر جنوب به مناطق مختلف کشور حمل کنند.

 وی اظهار داشت: آذربایجان غربی رتبه نخست جابجایی کالا و مسافر را از طریق مرزهای زمینی در کشور دارد و این استان موقعیت بسیار استراتژیک برای کشور در نگاه حمل و نقل است چرا که با سه کشور همسایه بوده و دروازه اصلی به اروپاست و نگهداری راههای دسترسی به این مسیرها دارای اهمیت ویژه ای است.

قربانی ادامه داد : آذربایجان غربی همچنین دروازه ورود کامیون های با عمر سه سال به کشور بوده و این استان نقش ویژه ای برای ترانزیت زمینی کالا کشورهای منطقه علی الخصوص کشورهای عربی دارد.

 این مقام مسئول ضمن تبریک انتصاب پیمان آرامون به عنوان مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت : با توجه به رزومه و سوابق درخشان وی امید می‌رود استان آذربایجان غربی با حضور آقای آرامون شاهد رشد بیشتری در شاخص های راهداری و حمل و نقل جاده ای باشد.