شناسهٔ خبر: 110595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اعلام کرد:

پروژه های نیمه تمام استان اصفهان با سفر هیات دولت سرعت می گیرد

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سفر رئیس جمهوری به استان اصفهان ، منافع و مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح طرح‌های عمرانی مهمی که در سفر رئیس جمهوری گره گشایی خواهد شد  اظهار داشت: ارتقاء سطح کیفی راه‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز در استان یکی از اولویت‌های اساسی محسوب می‌شود که با تامین اعتبار گره خورده است از این رو در سفر رئیس جمهوری به استان اصفهان، به طور حتم این دغدغه‌ها را به مسئولان ارشد کشور ابراز خواهیم کرد.  

وی افزود: در سنوات گذشته طرح‌ها و پروژه‌های کلانی در حوزه‌های مختلف آغاز شده‌اند که در این سال‌ها به دلیل کمبود اعتبارات و مضایق به مرحله تکمیل و بهره‌برداری نرسیده و نیمه تمام باقی مانده‌اند و این روند در صورت ادامه موجب افزایش چندین برابری هزینه‌ها خواهد شد.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در حال حاضر هزینه تکمیل پروژه‌های عمرانی این اداره کل که دارای قرارداد هستند بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان می‌شود. لذا تامین اعتبار به موقع بسیار حائز اهمیت است.    

وی با اشاره به دو مورد از پروژه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شامل آزادراه رینگ حفاظتی شهر اصفهان و قطار سریع السیر تهران– قم– اصفهان اذعان داشت: سرعت بخشی به این پروژه‌ها بسیار ضروری است. قطعاً در سفر استانی آیت الله رئیسی به اصفهان برای تعیین و تکلیف و رفع مشکلات اجرایی این پروژه‌ها با اخذ مصوبه‌هایی در این خصوص، اقدامات لازم انجام خواهد شد.  

قاری قرآن بیان داشت: در سایر حوزه‌های فعالیت این اداره‌کل (مسکن و ساختمان، املاک و حقوقی و شهرسازی و معماری) نیز چالش‌ها و مواردی برای گره گشایی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به نحوه واگذاری اراضی طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای استان اشاره کرد که در این باره نیز پیشنهاداتی آماده شده است تا بعنوان مطالبات مردمی در سفر رئیس جمهور به استان اصفهان پیگیری شود.  

وی در انتها بیان داشت: سفر رئیس جمهوری به استان اصفهان برای استان، منافع و مزایای زیادی به دنبال خواهد داشت که مهمترین آنها نگاه ویژه و تخصصی به مشکلات و چالش‌ها و تخصیص اعتبارات برای حل آنها است.