شناسهٔ خبر: 110607 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

متلاطم و مواج بودن دریای خزر/ خیزش گرد وخاک در شرق، غرب و جنوب غرب کشور / وزش باد شدید در شمال،شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وقوع رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی از خیزش گردوخاک در شرق کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۷ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان و ارتفاعات و دامنه های استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور رگبار و رعد و برق، وزش باد  و گاهی مواقع وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی شده است که این شرایط  فردا خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی البرز را در برمی‌گیرد.

رفیعی ادامه داد: این شرایط جوی از روز پنجشنبه تا شنبه نیز در بخش‌هایی از شمال‌شرق، شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و پدیده گرد و خاک را پیش‌بینی می کنیم و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در برخی از ساعات برای استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وهمچنین استان‌های مرکزی و قم، وزش باد شدید خواهد بود و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه خواهد داشت.

 به گفته رفیعی در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد وخاک ادامه خواهد داشت که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این منطقه خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: آب های خزر طی دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود بویژه در سواحل گیلان و مازندران و گلستان که افزایش ارتفاع موج  و مخاطرات دریایی را به همراه خواهد داشت و در مناطق ساحلی ارتفاع موج به ۱/۵ متر می رسد و در مناطق فراساحلی به ۲ متر خواهد رسید و هموطنان باید مراقب باشند.

رفیعی در ادامه بیان کرد: آب های خلیج فارس از اواخر وقت پنجشنبه و طی روز جمعه مواج و متلاطم خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت:  آسمان تهران امروز در بعد از ظهر ابری خواهد شد و گاهی مواقع با وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود و احتمال رگبار باران و گرد وخاک هم وجود دارد و حداکثر دما ۳۶ و حداقل دما ۲۵ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.