شناسهٔ خبر: 110630 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

عملیات اعزام حجاج از ۲۲ خرداد ماه از ۱۸ فرودگاه کشور آغاز می شود

اعزام حجاج مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: عملیات اعزام زائران خانه خدا از ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۱ از ۱۸ فرودگاه کشور آغاز خواهد شد.

غلامرضا رستمیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره جزییات اعزام حجاج به سرزمین وحی در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: بر اساس گزارش های دریافتی از سازمان حج و زیارت دو فرودگاه همدان، زنجان نیز به فرودگاه های ارائه دهنده  خدمات به حجاج افزوده شدند و هم اکنون تعداد فرودگاه های اعزام زائران به عربستان به عدد ۱۸ رسیده است.

 به گفته رستمیان عوامل حج در روز ۱۸ خرداد ماه سال جاری اعزام خواهند شد و نخستین پرواز اعزام حجاج نیز در ۲۲ خرداد ماه از شهرهای تهران، کرمان، تبریز به عربستان برقرار خواهد شد و با انجام  آخرین پرواز در روز ۱۲ تیر عملیات رفت زائران به سرزمین وحی پایان می‌یابد.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه بیان کرد: زائران حج چمدان وساک های خود را ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز حج خود به مدیران کاروان‌ها تحویل دهند تا کاروان‌ها بار حجاج را به فرودگاه‌ها تحویل و در اختیار شرکت هواپیمایی ایران ایر برای جابه جایی قرار دهند.

پیش ازاین مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام  کرده بود: زائران خانه خدا از16 فرودگاه امام خمینی(ره)، اهواز، ساری، یزد، کرمان، اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و شیراز به دو فرودگاه جده و مدینه اعزام می شوند.