شناسهٔ خبر: 110639 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران خبر داد؛

تشکیل کارگروه‌های تخصصی به منظور رفع معضلات امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی

حمید مردانیان مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران از تشکیل چهار کارگروه به منظور رفع معضلات ایثارگران وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

حمید مردانیان، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: حدود ۵۰ جلسه با متناظران در حوزه ایثارگران وزارتخانه‌های دیگر جلسه برگزار کردیم و از دانش و تجربیات آنان در امور ایثارگران بهره‌مند شدیم.

وی از سفر به استان لرستان خبر داد و عنوان کرد: به عنوان یازدهمین استان، روز سه‌شنبه، ۱۷ خردادماه به لرستان سفر خواهیم کرد و سفرهای اخیر و سفرهای آینده به سبب افزایش تجربیات متفاوت‌تر خواهد بود.

مردانیان از تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: ایثارگران و خانواده ایشان نسبت به تبدیل وضعیت دغدغه‌مند هستند و مستند به بند «و» ماده ۴۴ قانون پنجم توسعه و بند «د» تبصره ۲۰ قانون ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ باید این موارد در نظر گرفته شود؛ لذا تشکیل کارگروه تخصصی را در دستور کار قرار دادیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران افزود: با توجه به نفرات متخصص و فنی به عنوان مشاوران در زیرمجموعه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی این کارگروه‌ها ویژه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه کارگروه حقوقی و اشتغال تشکیل شد تا افرادی که دچار مشکلات حقوقی هستند، از این سازمان به عنوان مرجع بهره گیرند، گفت: دومین کارگروه تحت عنوان مسکن و رفاهی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مردانیان از کارگروه سوم تحت عنوان کارگروه فرهنگی یاد کرد و عنوان کرد: مساله فرهنگی مساله عمیق و ساختارساز است و برآنیم در این حوزه با کمک و مساعدت همه عزیزان ایثارگر موفق عمل کنیم، چراکه در این صورت سرمایه‌گذاری کلانی را در دیگر موارد خواهیم داشت و در دل کارگروه فرهنگی، تولید کتاب، پادکست و تولیدات نرم افزاری را دنبال خواهیم کرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران کارگروه فرهنگی را بسیار فعال و قابل توسعه خواند و اظهار کرد: از عزیزان ایثارگر و غیرایثارگری که تمایل به همکاری در این حوزه دارند، با روی گشاده استقبال خواهیم کرد.

وی در ادامه کارگروه بازرسی را چهارمین کارگروه تشکیل شده در امور ایثارگران خواند و گفت: این کارگروه با همکاری بازرسی وزارت راه و شهرسازی بررسی موارد و شکایات موجود در خانواده ایثارگران را پیگیری می‌کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: حدود ۱۶ مشاور ارشد ایثارگران در سازمان‌ها عضو کارگروه‌های مذکور هستند و نسبت به تخصص، تجربیات و علاقه‌مندیشان در کارگروه‌ها فعالیت می‌کنند و ان‌شاءالله در هفته‌های آتی شاهد مصوبات و خروجی این جلسات خواهیم بود.