شناسهٔ خبر: 110650 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بزرگراه بین‌المللی ارومیه_سرو در آستانه بهره‌برداری/ تحولی گسترده در زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای شمال‌غرب کشور در راه است

حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با توجه به ارتقای محور ارومیه – سرو و افزایش حجم ترانزیت در این بزگراه بین المللی باید نگهداری و حفظ حریم راه در اولویت مسئولان باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)  سید محسن حمزه لو در بازدید از بزرگراه بین المللی ارومیه –سرو و با حضور در بخشداری سرو گفت: ارتقا و حفظ حریم راه علاوه بر حفظ جان مردم، زمینه ترانزیتی شدن بیشتر این محور را فراهم می کند.

وی ادامه داد: بزرگراه بین المللی ارومیه – سرو یکی از محورهای مهم برای توسعه پایدار منطقه و استان به شمار می رود که بهره برداری از آن رونق منطقه را فراهم می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۲۵ کیلومتر از این محور احداث شده و زیر بار ترافیک رفته است.

حمزه لو تاکید کرد: برنامه ریزی شده طی کمتر از ۱۰ روز آینده بزرگراه بین المللی ارومیه – سرو به طور کامل افتتاح شود.

وی با اشاره به طرح تفصیلی شهر سرو، بیان کرد: باید پیشنهادات اصلاح با توجه به ظرفیت های موجود برای طرح تفصیلی شهر سرو توسط مسئولان مطرح و بررسی های لازم در این خصوص صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در طرح جامع شهر سرو نیز با توجه به اینکه افق مطرح شده برای این شهر تا سال ۱۴۰۵ است باید منتظر بود و در زمان لازم اقدامات صورت خواهد گرفت.

حمزه لو بیان کرد: در حوزه بازآفرینی شهری نیز باید پیشنهادات بخشداری در کمیته برنامه ریزی استان مطرح و بررسی لازم نیز در این خصوص انجام شود.

وی با اشاره به بازدید از ورودی شهر سرو نیز گفت: بر اساس اعلام بخشدار در این مسیر و در ورودی روستای گندیک ملا آبگرفتگی در حین بارندگی وجود دارد که مطالعات فنی برای رفع آن صورت می گیرد.