به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد امیدی، مدیراجرایی پروژه راههای جایگزین کارون سه و چهار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این آزمایشگاه موفق شد همگام با اهداف کلان دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفی پروژههای عمرانی، طی سال گذشته دو رکورد شامل کاهش عیار سیمان در بتن اصلی بدنه سد و بتن ریزی ساعتی و روزانه و ماهیانه را به ثبت برساند و این شرکت نقش آفرینی ویژهای در ارتقاء کیفی این پروژه عمرانی ملی داشته است.
وی افزود: کارهای مطالعاتی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی این پروژه از سال ۸۱ آغاز و با پیشرفت پروژه و علاقمندی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران قرارداد احداث راههای جایگزین سد کارون سه و چهار با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به امضا رسید و هم اکنون با چهار نیروی متخصص و فنی در قالب دو اکیپ سه عملیاتی خاک، بتن و آسفالت، مشغول کنترل آزمایشات قراردادی و تعرفهای دیگرشامل عملیات ژئوتکنیک، آزمایش فیزیکی و شیمیایی سیمان و مصالح، آزمایش میلگرد، شاتکریت، دوغاب، قیر و ... بوده و در این پروژه ملی خدمات خاص و منحصربفرد شرکت را ارائه میکنیم.
مدیراجرایی پروژه راههای جایگزین کارون سه و چهار با اشاره به اهداف این پروژه گفت: استقرار واحد آزمایشگاه در محل پل سه بلوطک برای ساخت مسیر جایگزین به طول هشت کیلومتر که شامل پنج تونل و دو پل بزرگ و ایجاد پل ترکهای روی دریاچه سد کارون سه برای تردد اهالی منطقه و عشایر شامل مسیر جایگزین به طول چهار کیلومتر، پل کابلی ترکه ای ۴۱۶ متر و دو تونل به طولهای ۳۳۰ و ۲۸۰ متر از جمله اقداماتی است که کارهای مطالعه و آنالیز آزمایشها بر اساس آخرین دستورالعملهای و استانداردهای داخلی و بینالمللی در حال انجام است.
به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفتنی است سد و نیروگاه کارون چهار در کیلومتر ۱۸۰ محور شهرکرد به ایذه قرار دارد و این پروژه قابلیت کنترل سیلابهای فصلی و ظرفیت تولید سالیانه هزار مگاوات برق را دارد.