شناسهٔ خبر: 110660 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران در پی سانحه ریلی مشهد-یزد خبر داد:‌

تشکیل جلسه کمیسیون بررسی سوانح ریلی در شرکت راه آهن

افندی زاده جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران با ابراز تسلیت به هموطنان و خانواده بازماندگان متوفیان این سانحه تاکید کرد:‌ بلافاصله بعد از وقوع سانحه برای قطار مسافری مشهد-یزد جلسه ستاد مدیریت بحران در وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و در استان تشکیل و اقدامات اولیه انجام شد.

شهریار افندی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اعلام کرد: عملیات امداد و نجات از طریق هلال احمر در پی وقوع سانحه صورت گرفت و به منظور جابه‌جایی ۳۴۸ مسافر قطار مشهد-یزد یک رام قطار و ۱۰ دستگاه اتوبوس با هماهنگی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از  طبس به محل سانحه اعزام شده اند تا مسافران را منتقل کنند.

جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران یادآور شد: بر اساس ابلاغ صورت گرفته در ماه های گذشته، مدیرعامل شرکت راه آهن به عنوان رییس کارگروه فرعی مدیریت بحران در حوزه ریلی در ستاد بحران وزارت راه و شهرسازی با تشکیل کمیسیون، مسئولیت بررسی سوانح ریلی ومدیریت بحران  ان  را  به‌عهده دارند. در سانحه اخیر هم،  این موضوع مورد بررسی دقیق قرار گرفته و نتایج آن به اطلاع خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در مورد علت این سانحه صرفا در کمیسیون بررسی سوانح ریلی مستقر در شرکت راه آهن بررسی‌ها انجام می شود و نتیجه به اطلاع عموم خواهد رسید.

افندی زاده اظهار کرد: بلافاصله بعد از وقوع و اعلام سانحه ریلی، ستاد بحران در وزارتخانه تشکیل و کمیسیون بررسی سوانح ریلی در شرکت راه آهن موضوع را در دستور کار فوری خود قرار داد.

وی افزود: در ساعت اولیه یک رام قطار برای جابه جایی مسافران قطار از طبس به محل اعزام شده اند. همچون علاوه بر آن ۱۰ دستگاه اتوبوس از طبس به محل حادثه اعزام شده است.

در این حادثه که ساعت ۵:۲۵ دقیقه صبح امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ برای قطار مشهد-یزد در کیلومتر ۲۴۴ اتفاق افتاده موجب خروج یک واگن از خط ریل و وازگونی سه واگن شده است.

امدادرسانی  اولیه بلافاصله از طریق هلال احمر با اعزام بالگرد و نیروهای امدادی انجام شد.