شناسهٔ خبر: 110662 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش باد شدید در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های البرز طی سه روز آینده

وزش باد به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، طی سه روز آینده و در ساعات بعد از ظهر در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و همچنین قم، مرکزی و غرب سمنان، وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی مناطق سبب ریزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۸ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: در سه روز آینده وزش باد شدید در ساعات بعد از ظهر برای غرب، جنوب غرب، دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران و همچنین قم، مرکزی و غرب سمنان رخ خواهد داد که در برخی مناطق سبب ریزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی افزود: همچنین طی این مدت در نوار شرقی کشورمان نیز به ویژه منطقه زابل باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه اضافه کرد: امروز برای بخش‌هایی از استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال و شرق سمنان و دامنه‌های البرز مرکزی، رشد ابر، بارش باران و گاهی همراه با رعد و برق و تندباد موقت، پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا یکشنبه هفته آینده برای شمال غرب و شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید، پیش‌بینی شده است که در برخی مناطق خیزش گرد و خاک محلی را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: دریای خزر طی ۲ روز آینده و خلیج فارس جمعه و شنبه مواج و متلاطم خواهند بود.

نقشینه درباره وضعیت هوای پایتخت طی ساعات امروز نیز گفت: برای تهران طی ساعات بعد از ظهر امروز وزش باد شدید پیش‌بینی کرده‌ایم و بیشینه دمای تهران امروز و فردا به حدود ۳۷ و کمینه دما به حدود ۲۷ درجه خواهد رسید.