شناسهٔ خبر: 110705 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره هماهنگی بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

تکمیل و بهره برداری از پروژه اورژانس اجتماعی پاکدشت و قرچک نیازمند تامین اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی/ عملیاتی شدن پروژه های مصوب نیازمنذ تامین اعتبار

بافت فرسوده اصفهان رئیس اداره هماهنگی ستادبازآفرینی راه و شهرسازی استان گفت: پروژه های مصوب شده در برنامه اقدام مشترک شهرستان قرچک برای عملیاتی شدن به اعتبار ۸۱ میلیارد تومانی نیاز دارد.

جواد فلاح رئیس اداره هماهنگی ستادبازآفرینی راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام اینکه ۳۲۷ هکتار بافت فرسوده در شهرستان قرچک وجود دارد، بیان کرد:  جمعیتی بالغ بر۷۰ هزار نفر در بافت فرسوده و سکونتگاهی این شهر زندگی می کنند.

رئیس اداره بازآفرینی راه و شهرسازی استان ادامه داد: در شهرستان قرچک قریب به ۲۰پروژه در برنامه اقدام مشترک مصوب شده که برای عملیاتی شدن این پروژه ها ۸۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی در ادامه افزود: پروژه اورژانس اجتماعی پاکدشت و قرچک نیز با اعتبار ۱۷۰۰۰ میلیون ریال آغاز شده است و برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌ها ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فلاح در پایان در مورد زمین مصوب شده در ستاد باز آفرینی شهرستان بیان کرد: در راستای کمک به توانمندسازی و نیز توسعه فضای آموزشی محلات هدف بافت فرسوده شهر قرچک و درچارچوب برنامه اقدام مشترک اختصاص دو قطعه زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته که در صورت امکان یکی به اداره کار جهت احداث بازارچه محلی و مرکز مهارت  آموزی و قطعه زمین دیگر به سازمان نوسازی مدارس جهت احداث مدرسه تحویل خواهد شد.