شناسهٔ خبر: 11071 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نورزاد به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اصلاح فاینانس پروژه احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان/ پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی عملیات زیرسازی قطعه قم -اصفهان

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل کشور با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه احداث قطار پر سرعت تهران-قم-اصفهان گفت: قرارداد فاینانس این پروژه اصلاح شد.

علی نورزاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی درباره آخرین وضعیت احداث قطار پر سرعت تهران-قم-اصفهان گفت: قراردادی با چینی‌ها منعقد شد و هم اکنون چینی‌ها از کشور خود در حال پیگیری هستند تا مراحل نهایی اجرای این قرارداد را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اصلاح فاینانس پروژه احداث قطار پرسرعت ادامه داد: قطعه تهران-قم مجوزی برای اجرای فاینانس ندارد چون قرار بود همین راه موجود را ارتقا دهیم اما بعد تصمیم‌گیری شد که ارتقای مسیر به شکل قطار پرسرعت انجام شود بنابراین به دنبال این هستیم که مجوز فاینانس برای قطعه تهران-قم را نیز از دولت بگیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در واقع به جای اینکه فقط فاینانس قطار پرسرعت مربوط به قطعه قم-اصفهان باشد تعریف فاینانس پروژه تهران-قم-اصفهان می‌شود؛ البته برای تحقق این هدف نیز مشکلی وجود ندارد.

وی درباره زمان نهایی شدن فاینانس پروژه قطار پرسرعت به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به دنبال این هستیم تا ظرف یکی دو ماه آینده کار فاینانس این پروژه نهایی و از اوایل پاییز اجرایی شود ضمن آنکه امیدواریم مشکل خاص دیگری پیش نیاید.

نورزاد با بیان اینکه زمان‌بندی اجرای پروژه قطار پرسرعت ۴ ساله است گفت: عملیات زیرسازی قطعه قم-اصفهان بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ریل‌گذاری و تأمین ناوگان در دستورکار است./

برچسب‌ها:

نظر شما