شناسهٔ خبر: 110710 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن استان اعلام کرد:

آغاز اجرای ۱۵ هزار واحد نهضت ملی بنیاد ساخت در چهارمحال و بختیاری /۶۵ هزار جلد سند روستایی صادر شد

نهضت ملی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اعلام اینکه سهمیه استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای و روستاها ۳۹ هزار واحد است از اجرای حدود ۲ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد جدید خبر داد.

فرشید ریاحی مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزئیاتی از اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را همراه با پیشرفت فیزیکی اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۳۵ هزار نفر در شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت استان برای مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت تقاضای مسکن کرده و ثبت‌نام کردند و حدودا ۷ هزار نفر تایید نهایی شدند که برای افتتاح حساب و واریز وجه به بانک ارجاع شدند. از این ۷ هزار نفر حدود ۳ هزار نفر واریز وجه کردند.

ریاحی با اعلام اینکه عملیات اجرایی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن بعد از تحویل اراضی از سوی وزارت راه و شهرسازی امکانپذیر است، توضیح داد: بخشی از اراضی تحویل بنیاد شده و بخشی دیگر نیز در حال رفع مشکلات اراضی برای تبدیل به کاربری مسکونی و تحویل به بنیاد مسکن برای تخصیص به اجرای طرح نهضت ملی است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر در شهرهایی که متقاضی مسکن هستند اراضی تحویل نشده است که امیدواریم به زودی برای این شهرها نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی تدابیری اندیشیده شود.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: در خصوص واحدهای اجرا شده در قالب طرح نهضت ملی مسکن (اقدام ملی) حدود یکهزار و ۶۹۷ واحد بنیاد ساخت و ۴۲۰ واحد مردم ساخت در حال اجراست که واحدهای بنیاد ساخت میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد دارند.

آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی بنیاد ساخت

ریاحی توضیح داد: در استان چهارمحال و بختیاری در مجموع ۳۹ هزار واحد توسط بنیاد احداث خواهد شد که ۱۴ هزار واحد آن روستایی و حدود ۲۵ هزار واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برنامه‌ریزی شده تا طی چهار سال دولت سیزدهم احداث شود.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان خبر داد و گفت:  ۱۹ خرداد کلنگ احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی با آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت محله ۴۰ منظریه شهرکرد آغاز خواهد شد. از این ۱۵ هزار نفر حدود ۷ هزار واحد در محله ۴۰ منظریه احداث می‌شود.  

صدور ۶۵ هزار جلد سند در استان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری در خصوص سنددارکردن اماکن روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ معادل ۳ هزار جلد سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده است. در مجموع از ۸۱ هزار واحد مسکونی روستایی حدودا ۷۸ تا ۸۰ درصد اماکن روستایی استان معادل ۶۵ هزار جلد سند دار شدند.

۵۲ درصد واحدهای مسکونی استان مقاوم‌سازی شد

ریاحی در خصوص مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی استان اعلام کرد: از حدود ۸۱ هزار واحد مسکونی روستایی حدود ۴۰ هزار واحد معادل ۵۲ درصد مقاوم‌سازی شده است.

۱۰۰ درصد روستاهای استان طرح هادی دارند

وی در خصوص بهسازی محیط روستایی واجرای این طرح در استان گفت: ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان دارای طرح هادی روستایی هستند. از ۵۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار ۱۱۰ روستا بازنگری طرح هادی نیز انجام شده است. همچنین در خصوص بهسازی و محیط روستایی و اجرای طرح هادی روستایی شاخص حدود ۶۰ درصد است و ۳۷۰ روستای استان طرح هادی در آنها اجرا شده است.