شناسهٔ خبر: 110712 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران:

۱۱ هزار نفر از جامعه ایثارگری در وزارت راه و شهرسازی شاغل هستند

حمید مردانیان مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با بیان اینکه ۱۱ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور در وزارت راه و شهرسازی شاغل هستند، گفت: با تبدیل وضعیت استخدامی برخی از جامعه ایثارگری این آمار بیشتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: پیرو بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و ابلاغیه ۱۲ گانه ایشان در حوزه توسعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سفرهای استانی در این زمینه جزء ماموریت‌های محوله ما شد.

وی افزود: در کنار این ماموریت پیگیری وضعیت استخدامی خانواده‌های شهدا و ایثارگران مستند به بند (د) تبصره ۲۰ قانون ۱۴۰۰ که استمرار پیدا کرد در سال ۱۴۰۱ و همینطور بند (و) ماده ۴۴ قانون رسیدگی به استخدام جامعه ایثارگری و ۵ درصد رزمندگان و زیارت خانواده معظم شهدا،   جانبازان و ایثارگران گرانقدر و زیارت قبور شهدا و شنیدن خواسته‌ها و مطالبات جامعه ایثارگری و مجموعه همکاران شاغل در وزارت راه و شهرسازی از ‌اهداف سفر به لرستان بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با اشاره به اینکه آمار جامعه ایثارگری شاغل در وزارت راه و شهرسازی قریب ۱۱ هزار نفر است، عنوان کرد: یقینا با اقداماتی که در بحث استخدام و تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری انجام می‌گیرد، این آمار بیشتر می‌شود.

وی به اشاره به اینکه موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران دارای موانع قانونی و شکلی است که باید حل شوند، گفت: در حوزه حمل و نقل با مطالبات زیادی طرف هستیم و از سویی هم باید ردیف بودجه و بحث‌های مالی آن پشتیبانی شود که تاکنون نشده است. با نامه نگاری ها و برگزاری جلسات مستمر درصدد هستیم که به قولی که مستند به مصوبه مجلس شورای اسلامی است جامه عمل بپوشانیم.

مردانیان گفت: در برخی جاها این قانون در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد انجام شده و در برخی جاها نیز کند است اما درصدد هستیم که این مسائل حل شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با اشاره به مسکن ایثارگران تصریح کرد: در این رابطه تفاهمنامه ستاد کل نیروهای مسلح با وزارت راه و شهرسازی نسبت به تامین ۵۰ هزار واحد مسکن رزمندگان منعقد و کارهایی ابتدایی آن آغاز شده شده است.

وی گفت: یکی از اهداف این سفر به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی در حوزه معلولان این است که بر اساس بازدیدهای میدانی و قوانین موضوعه و طرح‌های توسعه‌ای موجود بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود در بسیاری جاها همچون فرودگاه و راه آهن جامه عمل پوشانده‌اند و در بسیاری از جاها اجرا نشده و یا با موانع اداری همراه بوده که باید بررسی و برطرف شوند.