شناسهٔ خبر: 110716 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست سومین نشست سال ۱۴۰۱ کارگروه روان سازی و توسعه ترانزیت تأکید شد:

ضرورت رفع موانع تحقق حمل یکسره کالای ترانزیتی از کشور

امین ترفع سومین نشست کارگروه روان سازی و ترانزیت با حضور نمایندگان بخش ها و دستگاههای ذیربط دولتی و تشکل ها و انجمن های حمل و نقل بین المللی و ترانزیتی کشور در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ سومین نشست کارگروه روان سازی و ترانزیت با حضور نمایندگان بخش ها و دستگاههای ذیربط دولتی و تشکل ها و انجمن های حمل و نقل بین المللی و ترانزیتی کشور در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست، اعضاء ضمن بررسی و تحلیل عملکرد ترانزیت کشور در سال جاری و بحث و تبادل نظر درباره راهکارهای تسریع و تسهیل در عملیات و فرآیندهای ترانزیت و بهره گیری از موقعیت ژئوپلیتیکی، زیرساخت ها و امکانات حمل و نقلی کشور به ویژه با توجه به تحولات اخیر منطقه ای و بین المللی، بر لزوم هم افزایی و هماهنگی فی مابین جهت تحقق حمل یکسره کالای ترانزیتی به عنوان اولویت اساسی  امسال اقدامات کارگروه تأکید کردند.

در این راستا، مقرر شد در گام نخست، با پیگیری اعضاء، چالش های مرتبط با قرنطینه محصولات کشاورزی ترانزیتی و همچنین ابهامات مرتبط با قانون ابلاغ شده اخیر با عنوان اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با توجه به حضور نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در این جلسه، شناسایی و برطرف شود و عندالزوم، بازدیدهای میدانی مشترک برنامه ریزی و با حضور نمایندگان مربوطه، صورت پذیرد.

لازم به ذکر است، کارگروه روان سازی و توسعه ترانزیت از ابتدای سال جاری و پس از وقفه ای سه ساله، با رویکرد جدید دستیابی به رکوردهای جدید در عملکرد ترانزیت کشور و گردش اطلاعات و تولید محتوای علمی و عملیاتی و تصمیم سازی، تصمیم یاری و تصمیم گیری مؤثر و هوشمندانه در این حوزه، بصورت مستمر و با حضور فعال اعضای دولتی و بخش خصوصی در وزارت راه وشهرسازی برگزار می شود.