شناسهٔ خبر: 110735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفتگوی ویژه خبری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان عنوان شد؛

تامین ۲۴۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در گلستان

راه و شهرسازی گلستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به تامین ۲۴۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در گلستان گفت : تا کنون ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در گلستان برای دریافت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن واجد شرایط شناخته شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)" ملک سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شامگاه چهارشنبه  ۱۸ خرداد در گفتگوی ویژه خبری  ساعت  بیست سیمای گلستان اظهارکرد: در گلستان ۸۹ هزار و ۸۴۳ نفر برای دریافت مسکن در طرح جهش ملی ثبت نام کردند که از این تعداد تا کنون ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر دارای شرایط اولیه شناخته شدند و حدود ۶ هزار نفر نیز تائیدیه نهایی دریافت کردند و از این تعداد ۱ هزار و ۱۳۰ نفر سهم آورده اولیه خود را به مبلغ ۴۰ میلیون تومان واریز کردند.

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت سهمیه سال اول در تعدادی از شهرها تامین شده گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ۲۴۰ هکتار زمین در شهرهای مختلف تامین کردیم که از این سطح ۱۸۵ هکتار از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن بود و ۳۳ هکتار نیز از اراضی بنیاد مستضعفان است.
ملک ادامه داد : ۸۰ هکتار از اراضی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن برای اقدام ملی مسکن واگذار می‌شود.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین از آماده سازی سایت ۴۸ هکتاری ساخت مسکن ملی در گرگان خبر داد و افزود: عملیات خاکبرداری برای ۱۴۰۰ واحد مسکونی افرادی که سهم آورده اولیه خود را واریز کنند بزودی آغاز خواهد شد.
او گفت: با تاکید استاندار  گلستان شورای فرعی مسکن نیز برای پیگیری طرح اقدام ملی مسکن در استان تشکیل شده و با دستگاه‌های دولتی زمینه برای اجرای طرح داشته باشند در این شورا برنامه ریزی می‌کنیم.
او همچنین افزود: با همکاری بنیاد مستضعفان ۵۸ هکتار زمین محدوده شهر کلاله برای ساخت مسکن ملی واگذار شده که سند ۲۵ هکتار آن به نام وزارت راه و شهرسازی ثبت شده و بقیه هم در دست بنیاد مستعضفان برای مسکن سازی خواهد بود.
به گفته  ملک ۶ هزار نفر در کلاله ثبت نام کردند که ۲۵ درصد حائز شرایط اولیه شناخته شدند.
او همچنین نداشتن زمین و واحد مسکونی از سال ۸۴ به بعد، استفاده نکردن از امکانات نهادهای دولتی و غیر دولتی برای ساخت و خرید مسکن، سرپرست خانوار بودن، سکونت حداقل ۵ سال در شهر مورد تقاضا یا داشتن بیمه و اشتغال به مدت ۵ سال در همان شهر را از جمله شرایط دریافت مسکن در طرح ملی اقدام مسکن برشمرد.