شناسهٔ خبر: 110754 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

ارائه گزارش اولیه سانحه ریلی در جلسه وزیر راه و شهرسازی

ببینید|حضور وزیر راه و شهرسازی در محل سانحه ریلی قطار مشهد-یزد وزیر راه و شهرسازی به منظور رسیدگی سانحه ریلی، با لغو سفر خود به چهارمحال و بختیاری امروز پنج شنبه در جلسه با اعضای کمیسیون بررسی سانحه، بر پیگیری مستمر موضوع تا حصول نتیجه نهایی و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از وقایع مشابه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در جلسه امروز با معاونان مربوط و اعضای کمیسیون بررسی سوانح ریلی با اشاره به اهمیت پیگیری مستمر موضوع تا حصول نتیجه نهایی، اظهار داشت: تمامی ابعاد توسط کمیسیون بررسی سوانح باید بررسی و به صورت جامع و دقیق به موضوع پرداخته شود تا با استفاده از گزارش نهایی این کمیسیون، بتوان تصمیمات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقایع مشابه در آینده اتخاذ کرد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های عزادار و بازماندگان عزیز مسافران قطار مشهد-یزد و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان یادآور شد: به طور مستمر وضعیت مسافران پیگیری و رسیدگی به آنها در دستور کار ویژه باشد و لازم است نتیجه نهایی بررسی دقیق کمیسیون بررسی سانحه برای اطلاع عموم در روزهای آتی منتشر شود.

قاسمی بیان داشت: برای تکمیل گزارش اولیه، لازم است ابعاد و عوامل مختلف موضوع دقیقا بررسی شود تا نکته‌ای نامشخص باقی نماند.

وزیر راه وشهرسازی در پایان بر استمرار برگزاری جلسات کمیسیون بررسی سانحه وتسریع در پیگیری موضوع تأکید و از همراهی و همکاری نیروهای امدادی، هلال احمر، بهداشت و درمان واعضای مدیریت بحران استان خراسان جنوبی تشکر و قدردانی کرد.

روز گذشته بلافاصله بعد از اطلاع از سانحه ریلی، در صبح روز چهارشنبه ۱۸ خرداد جلسه ستاد مدیریت بحران در وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و در استان تشکیل و اقدامات اولیه برای تسریع در امداد و نجات با انجام ۲۲ سورتی پرواز و اعزام یک رام قطار و ۱۰ دستگاه اتوبوس انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز در محل سانحه در استان خراسان جنوبی حاضر و به بررسی موضوع پرداخت.