شناسهٔ خبر: 110773 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

افتتاح ایستگاه راه آهن شهرکرد/ ایجاد راه ارتباطی با وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری سوانح ریلی

تهران در ایستگاه راه آهن؛ جنب و جوش مسافران و رعایت پروتکل‌ها از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به افتتاح ایستگاه راه آهن شهرکرد و اعلام راه مستقیم ارتباطی با وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری سانحه ریلی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن شهرکرد آغاز شد/چهارمحال و بختیاری سال ۱۴۰۲ به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن شهرکرد گفت: چهارمحال و بختیاری به عنوان بیست و پنجمین استان در سال ۱۴۰۲ به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

ضرورت رفع موانع تحقق حمل یکسره کالای ترانزیتی از کشور در سال جاری

سومین نشست کارگروه روان سازی و ترانزیت با حضور نمایندگان بخش های و دستگاههای ذیربط دولتی و تشکل ها و انجمن های حمل و نقل بین المللی و ترانزیتی کشور در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

اعلام راه مستقیم ارتباطی با وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری سانحه ریلی

وزیر راه و شهرسازی در پیامی با تسلیت و دلجویی از بازماندگان و مسافران قطار مشهد-یزد با اعلام پیگیری ۲۴ ساعته موضوع، شماره تلفن همراه برای ارتباط با آنان اعلام کرد.

ارائه گزارش اولیه سانحه ریلی در جلسه وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی به منظور رسیدگی سانحه ریلی، با لغو سفر خود به چهارمحال و بختیاری امروز پنج شنبه در جلسه با اعضای کمیسیون بررسی سانحه، بر پیگیری مستمر موضوع تا حصول نتیجه نهایی و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از وقایع مشابه تأکید کرد.

تشکیل جلسه کمیسیون بررسی سوانح ریلی در شرکت راه آهن

جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران با ابراز تسلیت به هموطنان و خانواده بازماندگان متوفیان این سانحه تاکید کرد:‌ بلافاصله بعد از وقوع سانحه برای قطار مسافری مشهد-یزد جلسه ستاد مدیریت بحران در وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و در استان تشکیل و اقدامات اولیه انجام شد.

تشکیل قرارگاه عملیاتی ویژه اربعین در زیربخش‌های مختلف حمل‌ونقل/راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده و ممانعت از برقراری پروازهای چارتر در ایام اربعین

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و رییس کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین از تشکیل قرارگاه‌های عملیاتی در زیربخش‌های جاده‌‍ای، ‌ریلی و هوایی و متناظر آن در استان‌ها اعم از پایانه‌های مرزی و ‌مبادی فرودگاهی خبر داد.