شناسهٔ خبر: 110782 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

انتقال توده گرد و خاک کشور عراق به ایران از روز دوشنبه/افزایش دمای هوا در برخی استان‌ها

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کارشناس سازمان هواشناسی از انتقال توده گرد و خاک کشور عراق به ایران طی روز دوشنبه خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۱ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در بخش‌هایی از آذربایجان غربی و شرقی،‌ اردبیل، ‌استان‌های ساحلی خزر و خراسان‌ شمالی، خراسان رضوی،‌ بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان،‌ شرق هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت که گاهی هم منجر به گرد و خاک و در مناطق مستعد باعث تگرگ می‌شود.

وی افزود: طی دو روز آینده نیز در بخش‌هایی از استان‎هایی که در جنوب غرب، ‌جنوب، جنوب شرق و شمال شرق کشور استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی واقع شده‌اند در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک خواهد شد.

رفیعی خاطر نشان کرد:‌ روز دوشنبه به دلیل تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق انتقال این پدیده را به استان‌های غربی کشور داریم که سبب حرکت گرد و خاک به این مناطق می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز افزایش دما برای استان‌های اردبیل،‌ استان‎های ساخلی خزر،‌ شمال شرق و استان‎های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رفیعی آب‌های خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج و متلاطم شده و این افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه فعالان دریایی باید توجه لارم را داشته باشند،‌ افزود: آب‌های دریای خزر نیز امروز مواج و متلاطم خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران امروز را صاف و در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد که گاهی وزش باد شدید شده و احتمال گرد و خاک وجود دارد.

رفیعی گفت: حداکثر دما در تهران امروز به ۳۳ درجه بالای صفر و حداقل دما نیز به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته با ۶ درجه کاهش همراه شده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ فردا نیز دمای هوای تهران به ۲۲ درجه بالای صفر می‌رسد.