شناسهٔ خبر: 110831 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

نصب ۳۵ هزار تابلو و علائم ایمنی در راه‌های استان بوشهر

نصب علائم ایمنی در راههای استان بوشهر رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با هدف ارتقا ایمنی عبور و افزایش ضریب ایمنی تردد ، تعداد ۳۵ هزار تابلو و علائم ایمنی در محورهای ارتباطی استان نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با هدف ارتقاء ایمنی عبور و افزایش ضریب ایمنی تردد ، تعداد ۳۵ هزار تابلو و علائم ایمنی در محورهای ارتباطی استان نصب شد.

حمیدرضا حیدری  با بیان اینکه علائم جاده‌ای در افزایش ضریب ایمنی راهها نقش موثری دارد و زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شود، افزود : این علائم شامل نصب انواع تابلو های اخباری و انتظامی در محورهای مواصلاتی استان  است.

وی ، تقویت علائم افقی و عمودی، بهبود وضعیت حفاظ راهها را از جمله فعالیت‌های اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل راهداری برای ارتقاء ایمنی راههای استان اعلام کرد و تصریح نمود : نصب این علایم و همچنین تقویت حفاظ محورها علاوه بر هشدار و اطلاع رسانی سبب ارتقاء ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات جاده ای می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  بازسازی و نوسازی تابلوهای قدیمی و فرسوده را بخش دیگری از اقدامات این اداره برشمرد وگفت : در راستای صرفه جویی بیشتر در طول یکسال اخیر با مساعدت راهداری شهرستانها بیش از ۱۵ هزار انواع تابلو فرسوده  بازسازی،رنگ آمیز و در محورها نصب شده است .

وی از اجرای روشنایی طولی در محورهای ارتباطی استان  خبر داد و تصریح کرد : با هدف روشنایی نقاط پرتردد راهها علاوه بر اجرای ۵/۳ کیلومتر روشنایی طولی محور بادوله به کاکی،کمربندی بیدخون به طول ۶ کیلومتر و روشنایی قلعه سفید به طول۱ کیلومتر نیز انجام و اجرای روشنایی طولی در کمربندی چغادک به طول ۵/۳ کیلومتر نیز در دست اجراست .

وی افزود :۲۰ کیلومتر حفاظ ایمنی و ۵ کیلومتر حافظ نیوجرسی مفصلی و درجا نیز جهت ارتقاء ایمنی عبور و مرور محورهای ارتباطی استان در گردنه ها و نقاط حادثه خیز تعمیر و یا اجرا شده است .