شناسهٔ خبر: 110839 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

اولین پرواز حجاج بامداد فردا پس از دو سال وقفه انجام می شود/ اعزام ۴۰ هزار و ۶۴۰ زائر از ۱۷ استان 

نشست سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) با اشاره به انجام اولین پرواز حجاج از کشور پس از دو سال وقفه بخاطر کرونا در بامداد فردا، گفت: از ۱۷ مرکز استان کشور زائر بیت‌الله الحرام در این پرواز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شمس الدین فرزادی‌پور سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) طی نشست خبری که امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد، خاطر نشان کرد: از ۱۷ مرکز اردبیل، اهواز، یزد، بندرعباس، بوشهر، گرگان، همدان، اصفهان، تهران، زنجان، کرمان، مشهد، ارومیه، ساری، شیراز، تبریز، بیرجند و زاهدان اعزام حجاج انجام خواهد شد.

فرزادی‌پور گفت:‌ ۴۰ هزار و ۶۴۰ نفر زائر در پرواز های امسال حج حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه سفر حج به دلیل‌ شیوع ویروس کرونا دو سال برگزار نشد، گفت: به محض اعلام آمادگی کشور میزبان خانواده هما در بخش‌های مختلف از جمله تیم‌های فنی در حوزه تعمیرات، مجموعه خدمات فرودگاهی و بخش‌های ستادی و عملیات به صورت شبانه‌روزی تلاش کردند تا بستری امنی برای سفر زائران فراهم شود.

فرزادی‌پور خاطر نشان کرد: پس از اعلام کشور میزبان،‌ نماینده هما به کشور میزبان اعزام شد و هماهنگی‌ها و اقدامات مورد نیاز علیرغم بسیاری از محدودیت‌ها انجام شد و بامداد امروز اولین پرواز از کارگزاران حج عازم سرزمین وحی شدند.

وی افزود: همدلی، هماهنگی و کنار هم بودن  صنعت هوانوردی یک ویژگی و شاخص مثبت در ایام حج بوده و قابل تقدیر است و برخی شرکت‌ها بدون آنکه مسئولیتی در رویداد حج داشته باشند اعلام همکاری کرده‌اند.

فرزادی‌پور تایید کرد: برای رفاه حال زائران بستر سفر حتی برای مراکز استانی که تنها دو پرواز داشتند، فراهم شد و پروازها به صورت رسمی از فردا و طبق برنامه سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.