شناسهٔ خبر: 110840 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اعلام کرد:

اعزام نخستین گروه از حجاج صبح فردا از فرودگاه‌ کرمان انجام خواهد شد

نشست مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: نخستین گروه از حجاج صبح ۲۲خرداد ماه از فرودگاه کرمان وفرودگاه امام‌خمینی (ره) به عربستان اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمیدرضا سیدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران امروز شنبه در نشست خبری مشترک با موضوع حج تمتع ۱۴۰۱ گفت : وظیفه نظارت بر مجموعه فرودگاه‌ها برای مراسم حج امسال برعهده شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است و تاکنون در چندین جلسه نقاط ضعف و قوت عملیات حج گذشته  مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: از ۱۷ فرودگاهی که تحت مدیریت مستقیم مجموعه شرکت فرودگاه‌ها است، دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری مورد بررسی قرار گرفت و حتی به فرودگاه همدان نیز «فلایت چک » اعزام و وارسی پروازی انجام شده است .

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها وناوبری هوایی بیان‌ کرد: به‌جز عملیات وارسی پروازی، کاستی در خصوص تجهیزات فرودگاهی که مربوط به بازرسی و رفاه مسافر است نیز بررسی شد و فضای عمومی فرودگاه‌ها  از پارکینگ تا استقبال زایرین پیش بینی شده است.

وی در ادامه افزود: دیدگاه وزارت راه و شهرسازی در مورد زائران خانه خدا این است که حجاج مهمان دولت و فرودگاه هستند و باید بهترین سرویس دهی را ارائه دهیم و به دید تجاری به این پروازها نباید نگاه کرد و در مجموعه فرودگاهی تلاش می‌کنیم تا بهترین سرویس وخدمات رسانی را ارائه داده و تمام تدابیر لازم نیز انجام شده است. 

وی در پایان تصریح کرد : عملیات اعزام حجاج از فردا ۵صبح از فرودگاه کرمان آغاز خواهد شد و همچنین دومین پرواز ساعت٣٠ /۶ صبح فردا از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌گیرد.