شناسهٔ خبر: 110850 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

افزایش دما در پایتخت/ رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی از استان‌ها

روز آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دما در پایتخت و رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی از استان‌ها خبر داد.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز، یکشنبه، ۲۲ خرداد ماه و فردا برای برخی مناطق از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، شمال زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رشد ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک را پیش‌بینی کردیم.

وی افزود: روز سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و پنجشنبه در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار، رعد و برق و باد شدید را شاهد هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز در برخی مناطق جنوب غرب و نوار شرقی کشور وزش باد شدید خواهد شد، عنوان کرد: این امر می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک در مناطق مذکور شود.

نقشینه برای روز دوشنبه بعد از ظهر از انتقال توده گرد و خاک از کشور عراق به برخی مناطق غرب و شمال غرب ایران خبر داد و اظهار کرد: روز سه‌شنبه این توده مناطقی از شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در برمی‌گیرد و گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی برای روزهای سه‌شنبه در غرب و مرکز، چهارشنبه در غرب، مرکز و نوار شرقی و پنجشنبه در نوار شرقی وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد و گفت: این باد می‌تواند خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق اعلام شده را به همراه داشته باشد.

نقشینه اعلام کرد:‌ امروز، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، فردا دریای عمان و تنگه هرمز و سه‌شنبه دریای خزر، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی برای فردا و پس فردا در پایتخت افزایش دما را پیش بینی کرد و گفت: بیشینه دما در تهران امروز به ۳۳، فردا به ۳۶ و روز سه‌شنبه به ۳۹ درجه می‌رسد، همچنین کمینه دما در پایتخت ۲۱ درجه است.