شناسهٔ خبر: 110870 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمنظور افزایش ضریب ایمنی صورت می پذیرد:

احداث سیستم روشنایی در محورهای مواصلاتی مازندران

مازندران- مهندس جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: به منظور افزایش ضریب ایمنی کاربران جاده ای به زودی عملیات احداث ۶ کیلومتر روشنایی در محورهای مواصلاتی استان مازندران با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال به اجرا درمی آید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران ،حسن جهانیان تصریح نمود: به زودی اجرای عملیات سیستم روشنایی طولی در محور ساری-جویبار به طول ۲ کیلومتر،محور ساری به فرح آباد به طول ۱ کیلومتر ،محور ساری-کیاسر به طول ۱ کیلومتر و محور نوشهر به رویان به طول ۲ کیلومتر به اجرا در می آید.

وی گفت: مهمترین کارکرد سیستم های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق ، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب ، تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

 جهانیان همچنین از احداث سیستم روشنایی نقطه ای محور ساری- کیاسر به تعداد ۱۲ اصله پایه روشنایی در سه نقطه پر تردد با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال خبر داد .

وی ادامه داد : حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن ، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه ، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد .

گفتنی است بیش از حدود۴۲۰ کیلومتر از راه های مازندران دارای روشنایی هستند.