شناسهٔ خبر: 110898 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

ثبت نام ۱۳۸ راننده در طرح ساماندهی وانت‌بارهای بوشهر

وانت بار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از ثبت نام ۱۳۸ راننده در طرح ساماندهی وانت‌بارهای این استان خبر داد و شرایط نام‌نویسی در این طرح را تشریح کرد.

حمیدرضا علم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام آغاز ساماندهی وانت بارها در استان گفت: تا کنون یکهزار و ۵۲۶ دستگاه وانت بار به مراکز مربوطه مراجعه و کارت هوشمند دریافت کرده‌اند.

وی از صدور فراخوان جدید و اطلاع‌رسانی مجدد به رانندگان این وانت‌بارها خبر داد و عنوان کرد: مالکانی که تا کنون در راستای ساماندهی وانت بار خود اقدام نکرده‌اند با مراجعه به مراکز مجاز همچون دفاتر پیشخوان نسبت به این امر اقدام کنند.

علم میانگین عمر ناوگان‌های نام‌نویسی شده را ۱۲.۵ سال خواند و اظهار کرد: حداکثر سن ناوگان برای این طرح ۲۰ سال در نظر گرفته شده است و تعداد رانندگانی که تا کنون ثبت نام کرده‌اند نیز ۱۳۸ نفر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: در خصوص اجرای این طرح با فرماندهی پلیس راه، انجمن‌های صنفی و مسئولان سازمان صمت جلساتی را برگزار کردیم تا به اهدافی که مد نظر سازمان است، برسیم.

وی یکی از اهداف اجرای این طرح را مهار بار با رعایت ایمنی خواند و گفت: کاهش تصادفات نیز یکی دیگر از اهداف طرح ساماندهی وانت‌بارها است، چراکه ۱۰ تا ۱۲ درصد تصادفات این استان مربوط به وانت بار است.

علم افزود: در بحث ساماندهی وانت‌بارها شرایط و مزایایی نیز برای رانندگان در نظر گرفته شده است که داشتن گواهینامه مجاز و دارا بودن مدرک تحصیلی پایان ابتدایی از جمله این موارد است؛ همچنین برای ناوگان نیز ارائه کارت وسیله نقلیه، ارائه گواهی معاینه فنی مجاز، بیمه نامه معتبر و حداکثر سن ۲۰ سال درنظر گرفته شده است و این شرایط ایجاد شده است تا مالکان بتوانند در اسرع وقت کارت هوشمند خود را دریافت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه طرح ساماندهی وانت بارها در کشور با استفاده از ظرفیت بازارگاه‌های الکترونیکی بار اجرا می‌شود، عنوان کرد:‌ در این راستا اطلاع‌رسانی از طریق انجمن‌های صنفی، شبکه‌های رادیویی و مکاتباتی با دستگاه‌های محلی انجام و در فضای مجازی نیز اطلاع‌رسانی ستاد منتشر شده است.