شناسهٔ خبر: 11091 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عملکرد شرکت عمران شهر جدید اندیشه در دولت یازدهم/ بازار ایرانی اسلامی؛ مهمترین اثر فاخر اندیشه

افتتاح بازار نقش جهان شهر اندیشه شرکت عمران شهر جدید اندیشه از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم پروژه‌‌های مختلفی را افتتاح کرد که از میان آن‌ها می‌توان به افتتاح بازار بزرگ ایرانی ـ اسلامی اندیشه با حضور رئیس جمهور اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهر جدید اندیشه در ۳۰ کیلومتری محور غربی تهران جهت اسکان بخشی از سرریز جمعیتی تهران، مکان یابی و طراحی شد سپس طرح تفصیلی آن بر اساس سقف ۱۱۸۰۰۰ نفر و در زمینی به مساحت حدود ۱۴۰۰ هکتار به تصویب رسید.

شرکت عمران شهر جدید اندیشه مسئولیت و مدیریت ساخت شهر را بر اساس طرح‌های از پیش تعیین شده با اهداف معین و مدون عهده دار شد.

این شرکت در دو سال نخست دولت تدبیر و امید با همکاری مجموعه مدیریت شهری موفق به انجام پروژه‌های زیر شد:

بازار بزرگ ایرانی اسلامی شهر جدید اندیشه در زمینی به مساحت ۵.۳ هکتار و زیربنایی بالغ بر ۱۲۳ هزار مترمربع به بهره برداری رسید و پنجم خردادماه سال جاری به دست رئیس جمهور افتتاح شد. پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه در ابتدای دولت یازدهم به ترتیب ۵۰ و ۳۷ درصد بوده و مابقی در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

عملیات ساختمانی ۱۲ پروژه مسکن مهر بالغ بر ۱۶۵۶ واحد مسکن ۹۹ ساله و ۷۱۷ واحد خود مالکی با حصول پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به اتمام رسید، لام به ذکر است متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در ابتدای دولت تدبیر و امید ۳۵ درصد بوده است.

اتمام عملیات ساختمانی مسجد امام سجاد(ع) با زیربنایی بالغ بر ۹۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۳۷۳ میلیارد ریال و افتتاح آن در دهه فجر سال ۹۲، پیاده روی سازی و آسفالت معابر به متراژ ۷۲۰۰۰ مترمربع با اعتبار بالغ بر ۷۷ میلیارد ریال، اتمام عملیات احداث خیابان های ۱۸ متری شمال و جنوب بازار به طول یک کیلومتر، تحویل به شهرداری اندیشه با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال و اتمام عملیات آماده سازی و آسفالت خیابان اصلی سایت کارگاهی فاز ۴ به میزان ۶۲۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال برخی از پروژه‌های دیگر شرکت عمران شهر جدید اندیشه است.

ساخت و افتتاح مجموعه‌های تفریحی ورزشی، طراحی و اجرای مرکز شهر، پیاده راه سبز، ساختمان اداره برق، ساختمان آزمایشگاه آب منطقه‌ای، مرکز مالی اندیشه، کلینیک تخصصی قلب و عروق جابربن حیان، دانشگاه الکترونیک اندیشه و بیمارستان تخصصی نیز برنامه های آتی این شرکت اعلام شده است./

نظر شما