شناسهٔ خبر: 110919 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اولین نشست کارگروه تخصصی فاز دوم طرح جامع حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد

جلسه با توجه به انعقاد قرارداد فاز دوم طرح جامع حمل ونقل جاده‌ای و ابلاغ ریاست سازمان مبنی بر تشکیل کارگروه تخصصی، اولین نشست کارگروه تخصصی فاز دوم طرح جامع حمل ونقل جاده‌ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با توجه به انعقاد قرارداد فاز دوم طرح جامع حمل ونقل جاده‌ای و ابلاغ ریاست سازمان مبنی بر تشکیل کارگروه تخصصی، اولین نشست کارگروه تخصصی فاز دوم طرح جامع حمل ونقل جاده‌ای برگزار شد.

در این نشست حمزه ذاکری، مدیر کل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل و نقل، هدف اصلی از انجام طرح جامع حمل و نقل را دستیابی به یک ابزار پویای پشتیبان تصمیم گیری اعلام کرد و گفت: بر اساس آن اولویت‌ها به صورت هدفمند بر پایه جهت گیری‌های استراتژیک و تقاضای سفر تعیین می‌شود که در نهایت موجب افزایش رضایتمندی و ارتقاء بهره وری در سطح شبکه خواهد شد.

ذاکری با اشاره به سوابقی از طرح جامع حمل ونقل، فرایند تشکیل کارگروه را تببین کرد و در ادامه اعضای گروه و نمایندگان معاونت‌ها ضمن ارائه سوابق، آمادگی کامل خود را برای همکاری و مشارکت حداکثری در راستای تحقق اهداف کارگروه اعلام کردند.

مدیر کل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل و نقل افزود: در این کارگروه، مقرر شد طی جلسات آتی دوره فشرده بازخوانی فاز یک طرح جامع با مشارکت دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل ونقل توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برگزار شود و جلسات کارگروه به صورت منظم و هر دو هفته یک بار تشکیل شود.

در ادامه این جلسه همچنین تیم مشاور متشکل از دانشگاه‌های تربیت مدرس، صنعتی امیرکبیر و بوعلی سینای همدان، مراحل انجام پروژه، نحوه مشارکت و همچنین گزارشی از میزان پیشرفت طرح جامع حمل و نقل جاده ای ارائه کردند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به منظور ایجاد فضای تعامل حداکثری برای پیشبرد مطالعات، بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های سازمانی، معاونت‌ها و دفاتر ستادی برای دستیابی به نتایج کاربردی و عملیاتی طرح جامع، همزمان با میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با حضور تمامی اعضا، نمایندگان دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل ونقل وزارت متبوع و مشاوران و... نخبگان دانشگاهی در سازمان تشکیل شد.