شناسهٔ خبر: 110928 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار نارنجی صادر کرد؛

تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال آبگرفتگی

بارش باران سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رشد ابرهای همرفتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رشد ابرهای همرفتی از دیروز یکشنبه بیست‌ودوم خرداد آغاز شده و تا روز دوشنبه بیست و سوم ادامه دارد.

نوع مخاطره رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک خواهد بود.

این سامانه روز شنبه در شمال خراسان رضوی، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات شرقی هرمزگان و روز یک‌شنبه در مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان فعال خواهد شد.
اثر مخاطره آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محلی، صاعقه، در نواحی مستعد بارش تگرگ، آسیب به سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال تاخیر در پروازها خواهد بود.

سازمان هواشناسی به عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، عدم تردد از حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام، استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و عدم پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک توصیه کرده است.